fredag 25 september 2009

En kulturell dag!

När jag skulle hämta W från dagis i dag bestämde jag att vi skulle gå till hamnen och ta en glass och njuta av höstsolen! I lördags var vi där också, W fick en glass och jag och P tog varsin öl på en uteservering - så himla mysigt!! Vädret var lika fint då som idag, men idag nöjde jag mig med en cola!

Efter glassen tog vi en en kort promenad upp till "Stora slottet" - domkyrkan. Både i och utanför kyrkan hade de satt upp massor av olika sorters konst som vi kikade på.

I helgen är det Skördefest i M-st, så det var lite aktivitet på stan, bl a var Esplanaden full av stora tavlor av olika konstnärer.

W gick omkring och var en fara för omkringgående, hon gillar nämligen att samla på pinnar för tillfället - och det är ju inte alltid de minsta hon hittar! Men som tur är så är de ju ingen direkt folkträngsel i stan så det var lungt - det hade varit värre om vi bott kvar i Sth!

Eftermiddagen fortsatte i kulturens tecken. Jag
och W var på teater på musikskolan och sedan var det kalas och mysterier (att få gå med ficklampor i källaren är jätte kul!) på biblioteket. Där vi också träffade Lotta och Terése med barn.


En trött tjej somnade sedan gott efter att ha hört någon av de nylånade böcker.








2 kommentarer:

Anna sa...

Visst går eftermiddagarna så mycket fortare när man hittar på något än barna hamnar hemma i trädgården eller i en lekpark? Det är guld värt att bara ta en glass (vips så är 1 timma fördriven med promenad dit/hem och ätning). Alla bäckar små blir till slut flera timmar närmre att pappa kommer hem :-)

Om oss sa...

Helt klart! Det är super mysigt att gå i väg och hitta på något - äta mellis ute och som sagt, vips är eftermiddagen slut!