söndag 20 september 2009

shopping är toppen!!!

I fredags när P var på väg hem från jobbet ringde jag och sa; jag kan åka och storhandla när du kommer hem, så göra inte det på vägen. Jag tycker inte det är speciellt kul att storhandla men jag kände bara att jag var tvungen att komma bort och göra något annat! Han tyckte då att jag skulle ta och åka till IKEA dagen efter för att kolla lite grejer. Ja gärna, sa jag! Storhandlingen tog ungefär 1 1/2 timma. När jag kom hem sa Patrik: "Jag förstår att du är trött!"

Idag, söndag, gjorde jag som så många andra - åkte till IKEA (sysselsättningen toppar ju barnfamiljernas utflyktsmål på söndagar - otroligt men sant!). Innan jag gick in i det stora varuhuset tog jag en sväng på den intilliggande Gallerian och fann till min stora glädje min favorit affär!! Så där var jag ju bara tvungen att köpa nya scrapsaker, de hade massor av fint som det stod SOFIA på!!

På hem satte jag på stereon på högsta volym och diggade för fullt, jag kände hur det började bubbla i kroppen. Sen passade jag på att ringa några vänner, sånt har jag inte så mycket tid till annars! Jag satt och tänkte på alla fina scrapsaker jag köpt - och jag mådde riktigt bra!! Det är inte så mycket som behövs för att få en trött och nedstämd trebarnsmor att må lite bättre!! hihi

Inga kommentarer: