söndag 6 september 2009

från kaos till rent hus och tillbaka till kaos...

I går åkte P. och Wilma till Suröbokskog för att kolla efter svamp och de hittade lite grann - men inget att skryta om. Men det blev i alla fall lite till lördagsmiddagen. Något som det fanns betydligt mer av var mygg!!! Det var tydligen helt absurt!!! Wilma kom hem med flera myggbett, bla ett mellan ögonen och på henne blir betten som stora bölder! Det såg ut som ett stort horn i pannan. I dag hade det svullnat upp ännu mer, näsan och ögonen var helt vanställda och hon var inte alls lik min lilla Wilma utan mer en figur från Sagan om ringen. Bilden är inte så rättvis, det såg betydligt värre ut i verkligenheten + att detta är tagit i morse och under dagen svullnade det upp ännu mer.
Medan P och W var i skogen var jag hemma med T och S och passade på att storstäda huset!! Jag skurade, fejade och plockade så att det sken om vårt hem. Det kändes mycket bra efteråt!!! Det behövdes verkligen! Och det höll sig fint knappt 24 timmar!!! Då började P slippa bänkskivorna i köket, mycket välbehövligt men inte så välplanerat enligt mig!!! Jag har för mig att det var samma sak när han satte i gång att slippa trappan...

Jag och W åkte till Skövde och shoppade lite och när vi kom hem såg köket ut som ett slagfält och det var damm överallt!!! Så var det med den storstädningen!

Det visade sig bli en mycket skön och fin eftermiddag så medan P fixade i köket var vi ute i trädgården. Ma och Ru kom förbi och hälsade på.

3 kommentarer:

Tessan sa...

Tjenare!
Ja, sånt kan ju kännas en aning irriterande när man har slitit, dammat, skurat mm. Men det är ialla fall rent under ytan ;-)
Vi har oxå fejat hela dan, så nu väntar fotografering i möra!! Sen ska vi ha träffas m Åsa o Knutte o planera festen!!
Kramar

Blaa sa...

Du har väl inte så mycket annat för dig på dagarna, eller? ;)

Om oss sa...

Nää jag har ju inte så mycket över för mig på dagarna så jag kan ju ta och storstäda en gång till - men denna gång går det ju snabbare för under allt slipdamm är det ju rent!! ;-)