söndag 13 september 2009

Så tacksam att...

...jag har så bra vänner, familj och grannar!!

I fredags var jag och barnen på öppna förskolan på förmiddagen. Terése och Alma var också med. Om inte T hade varit med vet jag inte hur jag hade lyckats för det är lite för många barn att hålla ordning på själv.

Efter öppna förskolan följde vi med T och A hem och fortsatte leka, gick därifrån vid fyra. Väl hemma började jag med maten (mousaka - tar en himla tid att göra!!). Wilma lekte med grannbarnen och hade jätte kul, Sixten sov men Tuva vaknade. P åkte och klippte sig. Det tog två timmar för maten att bli klar och om inte S sovit och om inte W hade varit hos grannarna hade det förmodligen tagit ännu längre tid och varit betydigt trixigare!

I lördags kom ma. och Ru. och var barnvakter medan jag och P åkte ner till stan för att handla kläder inför kvällen (i absolut sista stunden!). Vi var inne i leksaksaffären och köpte lite attiraljer!

När vi kom hem så följde W med ma och Ru hem, S och T låg och sov och vi kunde vila och fixa oss inför kvällen.

Vilken himla tur att man har så goda vänner, grannar och föräldrar som hjälper till och stöttar!! TACK så mycket!! Ni är bäst!!!

2 kommentarer:

Tessan sa...

Kramar till dig!!

Om oss sa...

Just nu är det guld värt att ha såna goa vänner och familj! I dag fick jag ringa mamma så hon kunde komma och hjälpa mig.