torsdag 10 september 2009

Härliga höst

Efter jag lämnat W i morse så gick jag en sväng så S och T skulle somna. Väl hemma sköt jag undan alla måsten och borden och satte mig i en solstol ute på gräsmattan. S och T låg och sov och jag kände hur solen värmde och ögonlocken blev tyngre och tyngre! Det var så skönt!

Hösten har väl aldrig varit min favorit årstid även om jag tycker att den är fin. Det är härligt att gå och plocka svamp i skogen, träden blir otroligt fina och luften hög och klar. Men jag brukar inte längta till hösten. Men när jag nu satt där i solskenet, hörde flyttfåglarna skria över vårt hus. Då såg jag fram emot hösten. Det ska bli mysigt att få vara inne och tända ljus och brasor. Men också vara ute i trädgården och skogen. Man kan ju hoppas att det fina vädret håller i sig. När det bjuds på sämre väder finns det ju en massa kul pyssel man kan göra inne!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hösten är bäst!!!