tisdag 2 mars 2010

En liten blomma i väntan på våren

I väntan på att få se vårblommorna spirar upp ur rabatterna så blev det en liten blommande växt hos Lilian i dag . Blomman fick bo i W sovrum.

Jag, kidsen och mamma var nere på stan en sväng i em, och då kikade vi bl a in hos Lilian. Efter promenaden stannade vi kvar ute. W ville gå och gunga - det gick inte så bra - gungorna låg under snön... sedan gick hon iväg och klättrade upp i ett träd (smidigt när man redan är en bra bit upp!) och då ville att jag skulle komma. Det gick ju så där. För varje steg jag tog sjönk jag ner över knäna. W som är så lätt gick på den hårda skorpan och sa: Gör bara som jag!

Jag hade med kameran ut och gick loss för vädret var fint, klarblå himmel, strålande sol, gnistrande vit snö på en helt orörd baksida, så det var vackert! Men när jag kom in märkte jag att det inte var något kort i kameran! Surt! (Med vår andra kamera går det inte att ta kort då, men det går det med denna, så himla korkat!) Men jag har ju redan en hel del kort på sol, snö och Wilma så jag klarar mig nog ändå...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu längtar jag också väldigt efter våren! Det är så kul att köpa hem fina vårblommor. Åh, vilka fina bilder du tar.
Kram kram Jjo

Anna sa...

Åh, vad härligt med vårblommor. Jag och P håller på som bäst med att piffa upp hemma med växter och lite nya grejer. Så lite som gör så mycket