måndag 8 mars 2010

Fortfarande sjukstuga....

Ja för Tuvas del var det nog en kombination av uttråkning och av öroninflammation, för på lördagen sov Tuva till 10.15 på morgonen och sedan var hon hängig, hon hade hög feber och skakade på huvudet och tog sig för örat. Lilla stackare! Hon ville gärna sitta i knäet eller bli buren.
W sov hos ma och Ru, P var fortfarande kvar i Malmö och jag kände mig rejält förkyld! Men Sixten var mycket bättre och Wilma var pigg. Det var skönt! På em var jag och W på barnkalas i en gympasal - jätte kul! Jag fick hjälp av ma och Ru att få ihop dagen. På kvällen kom äntligen P hem!
I går hade W feber igen!! T var fortfarande inte bra, S var piggare, och jag kände mig inte alls bra. Eg var planen att vi skulle träffa fam Hammer, men vi fick ställa in det - igen! Emil var också sjuk, magsjuk (han var på samma kalas som mig och W så jag var nervös att vi skulle drabbas av det också!).
I dag, måndag, har W varit hemma från förskolan, feberfri och pigg, S lite feber men pigg, T feber och inte så pigg utan febernedsättande i kroppen. Jag har inte känt mig så bra, så på em fick vi hjälp (igen!!) av ma och Ru bl a tog de med kidsen en promenad i det fina vädret. Jag vilade. Men jag ville också komma ut i det sköna vädret, så jag satte mig på altanen och njöt av solen! Mycket mycket härligt!
Får väl se hur morgondagen blir - vilka som är sjuka och vilka som är friska...

3 kommentarer:

Tessan sa...

Hoppas verkligen att ni blir friska snart, och att ni får vara det länge sen. Som jag skrev i förra inlägget, så hoppas jag att vi kan träffas på lördag. Nu räcker det med sjukdomar.

Visst är det härligt nu när solen tittar fram allt mer, och vi har plusgrader! Underbart:-)

Anna sa...

Ja herrejesus, är det inte det ena barnet är det det andra, eller en själv. Att det aldrig tar slut! Krya på er! Kram

Anonym sa...

Ta det aldrig slut? Hoppas sol och fina dagar kan jag bort era basilusker. Krya på er!

Kram /J