lördag 20 mars 2010

I himmelriket!

Det är där jag är just nu! I mars har P jobbat massor, det har varit långa resor och många övernattningar. Tufft för oss båda! Och när han då sa att jag kunde få följa med honom när han skulle jobba helg, var jag inte sen att tacka ja! För det var på ett spa-hotell. Men stor outlet precis utanför dörren.
Vi kom hit igår, tog det lugnt, satte oss i baren och drack gott tillsammans med Ps kollega, åt en god middag och drack mer gott. Sov! Så himla skönt!
I morse frukost - hotellfrukost - helt ljuvligt! P och hans kollega ställde i ordning lite, jag la mig och kollade morgon-tv och slumrade till en stund. Sedan gick vi till en av affärerna. Jag fick förållningsregler: Köp inget till barnen för de har så mycket. Och det har de verkligen men det var svårt! Det blev en munkjacka och en vit (!? - så praktiskt!) dunväst till mig.
Sedan var lunchbuffé, efter det bad. Vi satt i (jag överdriver inte!) i minst en timma i en utomhus pool med ca 35 - 38 gradigt vatten och drack öl och snackade skit. Just nu jobbar P lite och jag ligger på hotellrummet och softar. I kväll blir det middag. Och morgon ska jag få ansiktsbehandling, inte dumt alls!!
Det är så himla skönt att bara få ta det lugnt, få sova och prata ostört, gå på toan i fred mm! Innan man fick barn var det ju helt naturliga saker. Men nu uppskattar man det verkligen!
Ma och Ru tar hand om barnen. Och det känns tryggt och skönt att veta att dem har det bra!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad härligt!
Vi har lämnat barnen i Stenslanda för kvällen och natten. Ska inte göra nåt speciellt mer än umgås och sova... inte så dumt. Har precis ätit en god middag med ett gott rött. Nu blir det softa.

Anna sa...

Fantastiskt! Det är dig väl förunnat. Njut varje sekund! Kram till er båda!

Anna sa...

Hoppas att du känner dig utvilad nu! Så avis på er!

Tessan sa...

Så härligt att ni verkligen kom iväg!! Inga sjukdomar eller något annan som kom emellan. Du var väl värd att få komma bort, njuta och bara vara :-)

Ses snart!
Kramar

Anonym sa...

Vi hade så mysigt med barnen.
Ma o Ru