måndag 1 mars 2010

Nej!

Nu vill inte jag ha mer snö! I morse när vi vaknade var det alldeles vitt ute och snön vräkte ner! De sista dagarna har det varit minst sagt varierande väder, det har varit flera minus grader och strålande sol, snökaos, plusgrader och snöblandat/regn.
I går när vi var ute och gick fick jag vårkänslor. Fåglarna kvittrade och från gatorna hördes porlande ljud från smällt snö. W ville ta fram sin cykel och hon ville inte ha sin overall mer, så det är flera än jag som längtar till vår, värme och INGEN snö! I dag är det 1 mars - och mars är faktiskt en vårmånad!
Nu vill jag inte skotta mer snö! Jag vill se vårlökar spira upp ur jorden och knoppar brista, jag vill höra fågelkvitter, känna vårsolens varma strålar mot mina vinterbleka kinder. Jag vill vara ute i trädgården med barnen (utan att ta på dem en massa kläder)! Det sägs ju att det är bra att längta - och det gör jag nu!

Inga kommentarer: