torsdag 11 mars 2010

Vi mår bra (vågar jag skriva det...)!

När mår vi äntligen bättre! Så himla skönt! T är väl den som inte känns som vanligt riktigt än, hon är emellanåt lite kinkig, ev tänder på G.
I går åkte P ner till Skåne - igen! Ma och Ru var och hämtade S och T efter lunch. Jag och W tillbringade em på stan, gjorde lite ärenden, var och fikade på Mumma (de har så goda kakor, jag åt en otroligt smarrig kaka som en kladdkaka med minimarschmallows, banankräm och vispgrädde. MUMS! Det var väl bara en så där 4700 kcal i den!), vi var på Bibblan och sedan på Wilmas dans. Vi hade en mysig och skön em tillsammans. Efter dansen var det bara hem och käka middag och sen kom ma, Ru, S och T.
När alla kidsen låg i säng, kollade jag igen vad det fanns för vårkläder till dem. För nu vill jag ha vår(om någon har missat det)! Dessa kläder låg framme i morse, W tog genast på sig några av kläderna, bla en jacka i stl 80 (!) och ett par gallonisar i stl 80/86. S fick en fin mössa på sig. Han blev hur söt som helst!



I dag var det W tur att hänga med ma och Ru. De har varit bla varit ute i stuga. Jag tog med mig småttingarna till stan och tänkte passa på att köpa vårjackor, (en affär hade 30% på ett köp idag). Jag stod och höll i en del grejer, dock inga jackor, för det fanns inga i W stl och i S och T stl fanns det bara i bomullstyg, inget som står emot lite väta. Det slutade med att jag gick ut tomhänt - ur den affären.

Jag gick istället och hämtade ett stort paket med kläder jag beställt på nätet. Åhh va kul det var att öppna det! Nästan som julafton. T sov lite längre än S så han hjälpte mig att packa upp. Det var mest kläder till barnen, lite till P och två linne till mig. Det ena linnet chockrosa!!! Oj då det var inte vad jag tänkt! En skjorta till P var inte heller som jag tänkt mig men annars kändes det förvånansvärt bra! Linnen hade jag nog inte köpt om jag provat dem innan...men förhoppningsvis kommer jag använde dem någon gång!



S älskar att krypa upp och sätta sig i lådor, så det här var rena lyckan för honom!



Vad säger ni, ser det inte härligt ut med alla vårfärger?!

En nyvaken T, redo att röja bland kartonger och plast! Hon har på sig sin nya fina Pippi-tröja som ma stickat!

Det är kul att se barnen försöka göra saker som t ex att ta på sig - kläder, glasögon, halsband eller prata i telefon - de är inte dumma de där små liven!

Avslutningsvis måste jag bara hurra för:

- friska barn (och att jag känner mig frisk!)!

- att se asfalt (!?) på vägar och trottoarer!

- solen som visat sig en hel del de sista dagarna (bu för att det tydligen ska bli sämre väder i morgon!)!

- de ljusa kvällarna!

- att öppna paket!

Tack för mig!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Söta goa ungar!

Varifrån beställer du kläder?
Ha en bra helg!
Kram

/J

Anna sa...

Ser ut som om ni hade en mysig dag. Visst blir man glad över asfalten ( nu börjar till och med jag att vackla :-) Kram

Om oss sa...

Jag brukar inte beställa kläder men det här var från en känd svensk klädkedja som brukar förkortas med två bokstäver och ett & emellan...

Tessan sa...

Åh, vilka härliga bilder på era underbar barn!! Blir så glad när jag tittar på dem :-)

Ser fram emot bad och melodifestivalsmys på Ekliden imorgon!!

Kramar

Anonym sa...

Ja, man blir verkligen glad när man ser bilderna på de goa sötnosarna.
Ha en bra helg i det fina vädret.
Kram Mor

Blaa sa...

Fattar inte??? Vad är det för klädkedja? ;)