torsdag 4 mars 2010

Sjuka barn

W har varit hemma från förskolan hela veckan. Feberfri men snuvig, hostig och blåsor i munnen som gjort att hon haft svår att äta. Hon har i alla fall varit pigg och glad. I dag hade jag tänkt att hon skulle gå till dagis, en stund innan vi ska gå så tycker jag att hennes ögon ser blanka ut och att hon är varm - jag kollade och det visade sig att hon hade lite feber. Hon hade ju feber i helgen så jag tyckte inte att det kändes så bra.
S har haft ganska hög feber, hosta, snuva och inte alls mått bra i veckan. I går em var han riktigt hängig och ledsen, samma sak i dag. Så jag ringde vårdcentralen och fick en tid för både W och S. När jag ringde var de mkt tveksamma om W skulle komma med - "det är nog bara ett virus". Men jag stod på mig och det visade sig var bra, för hon hade öroninflammation och hög sänka. S hade som jag anat också öroninflammation (tydligare än W).
Som (tvilling-) förälder har man ibland svårt att räcka till och då är det bra med barnstolar, nappar och snuttefiltar. Medan jag och W åt lunch innan vi skulle till sjukhuset satt de små krabatena där. Och när vi ätit klart ville W också ha snuttefilt.

En mycket hängig liten kille!

"Syrran, vad gör du, ska du inte leka och busa med oss som vanligt?!"

När vi var på apoteket och väntade på att receptet skulle komma somnade W och somnade in ordentligt!

Vid halv sex kom P hem från jobbet, skönt tyckte jag och trodde han skulle stanna hemma ett tag innan han drog vidare ner till Skåne...knappt tio minuter var han hemma innan han stack igen...japp, så var det med det hjälpen! ;)

Det har gått super bra med alla barnen i kväll, håller bara tummarna att natten går lika bra, men det vet man aldrig...

Håller också tummarna för att min snuva inte blir värre..

2 kommentarer:

Tessan sa...

Stackars er! Sjuka igen!! Men det var ju det du misstänkte med Sixten, öroninflammation. Å vilken tur att du stod på dig angående Wilma!
Hör av mig i morgon.
Hoppas oxå att vi kan ses på söndag. Nu får inget komma ivägen dena gång!!
Kramar

Anna sa...

Era stackare! Men kortet är ganska gulligt, när de sitter där och med solstrålen i mitten :-)