söndag 27 juni 2010

Börjat måla

I går gjorde vi ingenting, ja ingenting förutom att plocka, dammsuga, tvätta golv, diska och plocka i och ur ett gäng diskmaskiner. Men vi arbetade inte på altanen och det kändes nästan lite konstigt. När vi var ute satt vi bara tog det lugnt (klart lite passande och lekande med barn var det ju!) Men det var så himla skönt att bara slappa och njuta av solen!
På eftermiddagen kom Te, To, Emil och Alma. Vi åt rester från midsommarmiddagen (det var hur mycket som helst över, och det är det fortfarande!) På kvällen bestämde P och To att de skulle åka till To jobb dagen efter för att kolla färg till altanen.
Så idag söndag åkte de iväg och P kommer hem med ett gäng burkar. To är ju färgansvarig (eller vad man kallar det) på sitt jobb, mycket bra! Så i eftermiddags var det slut på vilan vad gäller altanarbetet. P och Ru började måla och sedan fortsatte jag och P när barnen lagt sig. Och det blev, till vissas förtjusning och andras förfäran, svart lasyr! P höll ju mer på vitt men det var jag som fick bestämma och att jag till slut valde svart (efter mycket velande!) berodde på att vi så småningom har tänkt att måla om vårt hus vitt och då tror jag att det blir finast med svart räcke så att det bryter av lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, jag såg ett hus som var vitt med altan med svartlaserade ribbor... det var fint;)
Hoppas att målandet går bra.

Kram
/J

Anna sa...

Det låter som att det blir jättesnyggt! Ska bli kul att se IRL:-)