torsdag 10 juni 2010

Sammanfattning av veckan

Veckan som varit har ju inte bjudit på lika fint väder som förra veckan. Men vi har varit ute en del i alla fall. I måndags var jag och barnen på en lekplats som vi inte varit på tidigare. W tyckte den var skit kul, det fanns en gunga som snurrade runt som en karusell - och var lika rolig, enligt henne. Så dit har hon velat gå varje dag efter det. Efter lekparken gick vi hem till ma och Ru, jag hade liksom ingen lust att gå hem och där fick vi middag ocskå så det var himla smidigt (P kom hem sent).
I tisdags var vi på öppnaförskolan, sista veckan innan sommaruppehållet. Onsdag lek hemma och i dag har vi varit hemma hos fam Hammer i deras super fina, super nya, super rena hus! Kul att se det nu när det är klart.
I morgon ska det nog bli regn, tråkigt med tanke på att det firas student här i stan i morgon. Jag tänke att vi skulle gå ner och kika på studenttåget. Nu var det ju så himla länge sedan jag själv tog studenten men några år efter jag gjort det så var det med blandade känslor jag stod och tittade på det. Det var ju sån glädje att se dem, det var så himla kul - man blev glad men samtidigt lite vemodigt att jag inte fick vara med om det igen.
Några kort från veckan:
En glad Tuva i tunneln Sixten käkar jord och blad. Korten är från i kväll. Vi satt och tittade på Bolibompa, S kröp i väg och var borta ett bra tag. Det var så himla tyst, så jag var tvungen att gå och kika vad han gjorde och möttes av detta! En nybadad kille som satt och lekte med och käkade jord!

1 kommentar:

Anna sa...

Mysig vecka låter det som! Men vad är det med barn och att käka jord, småsten, sand, blad? Båda våra E har varit likadana men E2 är snäppet värre. Blöjan har lika delar sand som övrigt när det är dags att byta och hon är ständigt jordig kríng munnen... :-) Men S verkar ju tycka om det i alla fall, och som de säger, lite skit rensar magen .-)