onsdag 2 juni 2010

Mer grönska

Tillbaka efter en stunds plockande...här kommer mer bilder på grönska, med betoning på grön. Vallmo är en sån där blomma som får en att tänka på svensk sommar och midsommar. Vackra med sin röda färg. Men visst ser de underbara och mysiga ut innan de slagit ut? Jag och min bästis plockade de ludna bladen och låtsades att de var små lurviga djur när vi var små - vet inte om hennes mamma var lika glad...

Vi har också många ormunkar i trädgården, de är fina på sommaren då solstrålarna strilar igenom de glesa bladen. Innan de har slår ut ser de också festliga och dekorativa ut.

4 kommentarer:

Tessan sa...

FINA BILDER!!
Visst är det underbart ute nu!
Här hos oss blir det inte mkt kort tagna, jag har slarvat bort kameran... Tobbe han bara suckade o skakade på huvudet när jag berättade att den var borta - förstår inte alls varför???

kramar

Anna sa...

Sofia, du är en fantastisk fotograf. Underbara gröna bilder!!!

Om oss sa...

Åhh tackar tackar :)

Vet inte om det stämmer men det är i alla fall väldigt kul att fota! Och också väldigt kul att någon tycker att jag tar fina kort.

COLORAMA MARIESTAD sa...

Vilka fina bilder du tar Sofia! Nu ska jag följa er blogg!
Kramar från grannen i 6:an