söndag 27 juni 2010

Midsommarafton

Det var lite annorlunda midsommar i år. Annars brukar vi ha bestämt långt i förväg var vi ska vara och vi brukar vara ett stort gäng, ungefär 25 vuxna - med åren har ju skaran dubblat på sig eftersom det har tillkommit en massa barn. Men i år bestämdes det var vi skulle vara (hos oss) två dagar innan och vi var bara 6 vuxna och 7 barn. Men vi hade mycket mycket trevligt!
Under veckan arbetades det på altanen så att den skulle vara sittduglig. Till och med på midsommarafton kämpade P och Ru med det sista. Under tiden så fixade jag och W inne, bl a gjorde vi jordgubbstårta.
Sedan var vi och plockade blommor, till dekoration och blomsterkrans. W var väldigt stolt över den och hade på sig den hela dagen.
Under dagen bestämde vi att vi skulle gå till Bäcken och dansa kring stången - ett mycket bra beslut, promenadavstånd, trevligt ordnat och just de där danserna som det "ska" vara kring stången.
Här är vi på väg hem från dansen. W hade på sig min gamla klänning. Jag var rejält påverkad av gräspollenallergi, sånt man får räkna med, men jag hade glömt min medicin hemma...
Vi vuxna satt ute på altanen och åt MASSOR av god mat! Vi körde knytis och det var verkligen super gott, även fr mig som inte tål fisk.
Barnen satt inne och åt, utom S och T som satt med oss. Här provar Sixten Wilmas krans. Han gick och la sig som vanligt vid sju.
Men T höll dagen till ära ut en timma till och hon trivdes verkligen. Hon är så social och gillar att "kommunisera" och få mycket uppmärksamhet. Här visar hon att hon kan flirta och rynka på näsan samtidigt, hon tycker själv att hon är jätte rolig!
Här sitter vi tjejer och njuter av solen (vilken underbar dag det var!), maten och trevligt sällskap!
Jag tog mcket kort under dagen men efter kortet på oss tjej i solen måste det blivit et uppehåll för nästa kort i kameran var kortet nedan. Solen hade gått ner och det var betydligt kallare! Vi fick hämta filtar och dunjackor!
P som slitit med altanen tyckte absolut inte att vi skulle gå in, och sen hör det ju till att sitta ute på midsommar! Det var ju i alla fall inga mygg!
Tyst! Lyssna på mig! Jag kunde bara inte låta bli att inte ta med detta kort. Under kvällen kom Alma med jämna mellanrum ut och "beordrade" oss att vara tysta medan hon skulle berätta något! Jag tycker att det ska bli så kul att följa denna bestämda lilla dam i livet. Vad och hur kommer hon bli när hon blir stor?!
Ännu ett kort på Alma. Nu inte lika bestämd! Nu är det nappen och lite gos som gäller! Och det får också bli mitt sista kort från vår mysiga dag.


1 kommentar:

Anna sa...

Verkar som om ni också hade en toppendag. Fast nästa år vill vi nog ha tillbaka våra traditioner i alla fall :-)