tisdag 22 juni 2010

Hjälp jag har beslutsångest!

Innan vi började med vår spaljé så hade jag funderingar på att måla den mörk, det tycker jag är fint men så tänkte jag att det kanske inte passar till vårt hus. Sen pratade vi inte så mycket om den och så blev den vit. Nu håller vi på att fundera på hur vårt räcke runt altanen ska se ut. Jag tycker ju fortfarande att det är fint med mörkt och skulle vilja ha det mörkt, typ svart. P tvekar nog lite mellan vitt och mörk. Ungefär varannan dag frågar han mig: Har du bestämt dig nu, vill du att det ska vara mörkt? Det gör mig inte säkrare. Tanken är att räcket ska likna speljén med liggande brädor och grått golv. Nu behöver jag hjälp, vad säger ni?! Mörkt eller vitt, jag behöver råd!! Helst någon som säger gör så!
OM vi målar räcket mörkt skulle jag ju vilja måla spaljén mörk också...

4 kommentarer:

Anna sa...

Jag tycker ni ska måla det vitt. På sommaren och våren vill man ha ljusa färger efter all mörker så då ska altanen vara ljus och fräsch. Du kan ha mycket mörka detaljer istället såsom krukor, dynor etc. Jag tror att du i längden kommer gilla vitt mer, dessutom syns inte smutsen på samma sätt - det blir bara en aning gråare nyans på det vita :-)

Tessan sa...

Jag tycker ju att det är supersnyggt med mörkt eller svart. Vi funderar på att måla så när vi ska göra altan. Men ni behöver kanske inte måla trallen/golvet?

Vi hade ju väldigt mycket ljust och vitt på Fjällripevägen, och du vet ju sjäv hur jobbigt det kunde vara ibland, man blev bländad.

Ett svårt val!

Anonym sa...

Åh vad fin uteplatsen är!
Jag håller med Anna med vitt. Precis samma argument också att på våren vill man halite ljust och fräscht. Om räcket ska vara med liggande ribbor tror jag itne det är så stor risk att man blir bländad.

/J

Om oss sa...

Hmm, nu är det 2 som håller på vitt och 3 Tess + 2 som jag har pratat med som håller på mörkt...P tycker vitt och jag kan bara inte bestäma mig...det är fint både ock... Men tack för kommentarerna!