söndag 8 november 2009

Belysning och busiga barn

I helgen har vi träffat massor av goa ungar - och deras lika mysiga föräldrar!
Det började i fredags då vi var lediga. Peter kom med sina tre barn. W hade sett fram emot att träffa Isac och Elvira. Och de lekte och hade jätte kul, fika och lunch blev det också.
Lördagen bjöd på bättre väder än vad jag hört. Vi var och köpte två adventsljusstjärnor och ljusslingor för utomhusbruk. Medan W lekte med grannbarnen ute på gatan och S och T låg och sov i vagnen så virade jag upp 320 ljus i ett träd - det blev bra, men jag ska nog köpa två...eller tre slingor till. Det saknas ljus på några ställen.
På eftermiddagen när S och T sov la jag mig och vilade middag! P och W tog ett bad. Då kom Terese och Johanna förbi, när jag fick höra att de hade varit ute och gått och jag legat och sovit så kände jag mig rätt onyttig! Men det var himla skönt att få sova en timma...
I dag, söndag, kom ma och Ru + Bengt och Marlene förbi. De har inte träffat S och T och hade med sig paket med fina kläder och W fick en bok med pussel i. När de gick kom familjen Nymans. Henrik hade kommit tidigare för att göra lite elarbete i trappan - och det gjorde han helt super bra! Tack Henrik, du är en klippa!!!
W och Märta lekte och lekte och lekte. Lotta och Hugo cyklade hem till sig, Henrik åkte hem men tjejerna bara fortsatte att leka. Ett tag flyttade de ut stora delar av W lekrum till vårt "sällskapsrum" (att det är så kul att flytta grejer, man tycker ju att det är bra att barnen har ett lekrum men de tycker det är roligare att leka någon annanstans...) och det gjorde de för att undkomma...
"Slemmajorna" som kunde slemma ner deras strumpor!!! (Vilket de skulle kunna göra på en bråkdel av en sekund, S har en enorm salivproduktion!) S och T var rätt omedvetna att de var med i leken, men nöjda ändå! De låg där på golvet... och slemmade ner allt som kom i deras närhet!
På eftermiddagen, mitt under leken att fly undan slemmajorna kom Anna, Elvira och Isac på besök. Mer lek och mer lekkompisar!

Vilken härlig dag och helg för vår super sociala dotter - och för oss också!

Och stackars P han har vi inte alls firat i dag. Lotta sa att på farsdag skulle tydligen pappa undslippa alla hushållsbestyr. P har lagat mat, damssugit, tvättat golv, hängt tvätt etc etc. och inga presenter har han fått! Stackaren! Men jag lovar mig själv att jag och barnen ska fira honom en annan dag, när han minst annar det.

Inga kommentarer: