söndag 22 november 2009

Konstig mage!

I går duschade jag och W tillsammans. Innan vi hoppade in så satt jag naken på toaletten. Jag tror att hon tycker att det är lite roligt/spännande att se min (och andras) nakna kropp. Hon brukar alltid ge mig komplimanger när jag är naken. Det gjorde hon i går också. Så här lät det: "Vilken fin snippa du har...vilken konstig mage du har...vilka fina bröst du har...vilka fina tänder du har... vilket fint hår du har!" Tack sa jag, men öhh vaddå konstig?! "Ja det ser konstigt ut där säger hon och pekar på vecket mellan fettvalkarna!! Jaha, tack för den!


Det är inte första gången som hon kommenterar min mage denna vecka utan tredje! De andra två gångerna har hon båda gångerna sagt: Vad stor mage du har! Har du något där inne?! Är Sixten och Tuva där inne?!"

Ja det är ju från den onyktre och barnet som man får höra sanningen! Även om jag är fullt medveten om min runda mage så är det inte skit kul att bli påmind om det hela tiden! :(

Jag SKA ta tag i det! I veckan råkar det vara så att jag fyller år och av P har önskat mig en ny stegräknare (eftersom jag tappade min andra). För mig är det ett bra redskap och just nu passar det mig bättre än ett gymkort. Johanna har pratat om att dra igång pilates med boll för ett gäng tjejer, det vore helt kanon! Så jag får nog lägga till nya jogging/promenadskor, en pilatesboll och en yogamatta på önskelistan. Man kan ju hoppas att han läser bloggen!

I dag blev det inte mycket motion, det enda jag har rört på mig var när jag gick till pizzerian! Det blev pizza och kebab till middag. Jag tog kebak, tyckte att det kändes lite nyttigare än pizza. Kött - nyttigt, bröd - inte nyttigt, sallad - nyttigt, vatten är ju bra..., en tomatklyfta - nyttigt, ananas (det här var en hawaikebab!) - nyttigt, sås - inte nyttigt!

2 kommentarer:

Anna sa...

Men ohhh så gott!

Om oss sa...

japp, mycket!!!