söndag 22 november 2009

Skurit och klippt!

I går var jag på trädbeskäringskurs på förmiddagen. Vi var hemma hos en som bodde utanför stan, på ett gärde. Det blåste otroligt mycket men solen sken. När jag kom hem så kom Ma, Ru och W de hade varit i Karlsvik en sväng. Vi åt lunch tillsammans och sedan gick vi ut i trädgården och grejade, krattade löv, P klippte gräset och på så sätt fick upp en massa löv - smart och smidigt! Jag började klippa och såga i ett av våra äppelträd, jag hann väl halvvägs innan det började skymma. Nu har jag bara en så där sju, åtta...nio träd kvar! Det var kul att såga och klippa men på kvällen fick jag otrolig huvudvärk, tror att det kan bero på det! Inte så kul. I morgon är det beskäringskurs igen, skulle vilja att vi var här igen men vi ska vara hos en annan kursdeltagare. Jag får hoppas på fint väder i veckan och att jag får en massa tid över så jag kan gå ut och skära och klippa mer!

Inga kommentarer: