söndag 22 november 2009

en riktigt grå söndag i november

I dag har vi varit inne och pysslat och grejat. Jag fick sovmorgon i morse. Det var skönt eftersom jag har haft ont i huvudet och axlarna hela dagen (och natten). Wilma kom och väckte mig vid halv elva. P som fick gå upp med barnen var det inte så synd om heller, han gick upp vid nio, då tyckte T att det inte var så kul att ligga med b. i blöjan! W vaknade en stund efteråt. S sov till tio - han var väl trött efter kvällen hos Hammers.
Förmiddagen (det som var kvar av den!) bestod i att plocka och fixa lite hemma. Sedan pysslade vi. När jag var liten gjorde jag en spargris i papiermache, så det gjorde vi också!
Vi började lite försiktigt med pensel, sedan tog vi klistret med händerna! Härlig känsla!
Här är den lilla grisen - den ska målas också.

En pappersrulle målades, den ska bli en maracas. En sån hade Alma... och det var en av sakerna som tjejerna blev osams om i går!
Medan jag bloggade satt W bredvid och gjorde ett fint halsband.

Lek med dockor...nej jag menar småsyskon! Ibland behandlar hon dem som dockor. Men de är vana och tycker det bara är roligt (vad ska de göra!)! S fick sig en åktur i dockvagnen och sedan hoppade W i soffan de tittade på och asgarvade! Lättroade små barn. Hon är den stora favoriten. Hon behöver inte göra mycket förrän de skrattar!


P och W var ute en sväng i regnet.P gick och W cyklade in till stan där de hyrde en film som de sedan kikade på.
Nu sover alla barnen gott och jag sitter i soffan med min dator i knäet, P sitter på övervåningen framför sin dator. Lite skön avkoppling efter en dag full av lek och pyssel!

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag är ledsen Sofia, men efter det här blogginlägget kommer du aldrig mer få sumpati för att du är trött... :-)

Halv elva!!! Och P gick upp 9!! Om man har tur och har sovmorgon kanske man får sova till 8 hos oss... :-) ;-)

Om oss sa...

ja men sen hade jag väldigt ont i huvudet, o det är verkligen inte varje dag jag får sova så länge + att jag vaknar flera gånger varje natt och har svårt att somna om, så lite sympati behöver jag allt ;)

(I morse var det T som vaknade av sig själv då hon hade bajsat vid kvart i åtta ungefär, S väckte jag kvart över åtta och W fick jag ruska liv i vid halv nio!)