onsdag 11 november 2009

snuva, störd sömn, sprutor mm

Både S och T är jätte snuviga. Vilket störde deras nattsömn (OCH min!!!). På kvällen var det S som hade det jobbigt med snuvan och hostan och sedan började T, hon var jätte tät och hade jobbigt att andas (eftersom de andas genom näsan!). Det var ändå tur att de inte var ledsna samtidigt!

Typiskt att de ska sova dåligt när jag är ensam hemma...men jag skulle vakna i vilket fall som helst, så det spelar inte så stor roll! En som sov jätte gott i alla fall var W.

Dagens schema har varit fulltecknat! Jag hämta W tidigare från förskolan, åkte till tandläkaren. W har verkligen längtat efter att gå dit (jag tror bl a för att vi en gång träffade Märta som varit där och då hade hon fått fina märken, för det pratade W om innan vi kom fram.) Hon skötte sig exemplariskt och tyckte att det var roligt att vara där trots att hon inte fick några märken. Men en affisch att sätta små filurer på varje gång man borstat tänderna ordenligt - precis en sån som mamma fått för....en himla massa år sedan!!

Sedan gick vi lite längre ner i koridorren, till BVC och W fick svininfluensavaccinet (aj, det var lite ledsamt men hon fixade det bra), vi stannde kvar en stund och lekte (och jag träffade en del bekanta ansikten som var där med sina barn). Vidare till labb, där jag tog några prover. Sen till apoteket laddade upp med näsdroppar och nässpray. Åkte vidare till biblioteket, massor av böcker som var tvungna att lämnas in i dag och så passade vi så klart på att lånade en massor nya istället.

Sedan hem till mormor och morfar som tagit hand om S och T under eftermiddagen. Där tryckte jag och W i oss 4 (!!) pannkakor var (kan ha blivit fem för min del + soppa. Rekord för W!)

Jag tog en promenad hem med S och T i vagnen. Jag hade hoppats att de skulle sova en stund så jag kunde vila lite innan yrvädret kom hem - men det gick inte. De somnade i vagnen med sov inte länge, T var jätte tät och kunde inte sova. Samma sak var det på förmiddagen när jag skulle ta igen några timmars saknad nattsömn.

Nu sover i fall alla mina små godingar, och jag ska snart gå och lägga mig för man vet aldrig när de vaknar nästa gång.

Skickar tusen kramar till ma och Ru som hjälpt mig under dagen, utan er hade det varit otroligt knöligt!!!

Sänder också tusen krya på dig kramar till Olivia som är sjuk. Hoppas att du blir frisk snart! Wilma, och så klart resten av familjen, längtar efter att träffa dig!

Inga kommentarer: