torsdag 5 november 2009

torsdag

På förmiddagen när W var på förskolan och S och T sov, hade jag tänkt att fixa lite i "mitt rum" men då åker P och hämtar 4 kubik ved (för andra gången i höst. Det verkar som grottmännskan eller nåt har flygit i honom för nu samlar han inför vintern som aldrig förr). Så jag tillbringade förmiddagen med att stapla ved i källaren istället - jätte kul!

Sedan vaknade S och T, jag mata dem, kläd- och blöjbyte, åt mat själv, fixade iordning i köket och sedan var det dags att hämta W. Vi fyra åkte direkt hem till Terése, Emil och Alma + Gudrun, åt mellis, barnen lekte och jag och Tess satt och tjata.

Var väl hemma till fem, P hade fixat mat. En kollega till honom kom och käkade och sedan jobbade de lite medan jag och barnen lekte. S och T fick gröt. När barnen var i säng vid sju satte jag mig i soffan helt slut.

En timma senare kom Johanna och vi gck ut och gick en timma. Innan var jag inte ett dugg sugen för en promenad men jag kunde inte banga åter igen. Väl ute så var det jätte skönt och trevligt.

Puh! Nu är det snart bara sängen som gäller, mycket skönt!

Inga kommentarer: