söndag 22 november 2009

Fam Hammer

I fredags var Alma och Terése här. Tjejerna lekte, var det tänkt - men de kivades mer om samma saker osv. Men de var sams under lunchen, som Wilma sa, och det var de faktiskt. Det var ju bra! Ibland har de skit kul ihop och ibland bara de triggar igång varandras sämsta sidor, men vi får hoppas att det växer bort för de kommer träffas en hel del framöver också!
På eftermiddagen var det ganska fint väder så jag tog alla barnen på en promenad. Efter ett tag märkte jag att vet var punka på vagnen! Så vi fick gå hem igen. Dagen innan hade jag upptäckt att det var punka på W cykel - ingen tur med däck för tillfället. Med cykeln visade det sig bara vara otroligt dålig pumpad!
Vi skulle eg. gått på teater på em., jag och W. men den var inställd pga sjukdom. Så när vi kom hem så lämnade vi S och T sovandes - hos P. Sedan cyklade vi in till stan. Köpte pärlor och två pyjamas (har nu köpt 3 i veckan! W har vuxit ur de flesta av sina - men hon har å andra sidan haft de i ca 1 1/2 år så hon är inte så dyr i drift! ;) Men det visade sig att två av dem var för stora, han är helt enkelt för mager den lilla tösabiten!) Sedan var vi inne hos Lilian i hennes fina nyrenoverade affär, där handlade vi också lite småsaker.
På lördageftermiddag gick vi hela familjen till familjen Hammer, där bjöds det på god mat och trevligt sällskap! Och Tess kunde som vanligt inte hålla sig ifrån datorn och facebook!! ;)
Tjejerna höll sams...nästan hela tiden... Sixten fick en ny idol - Emil - han var skit kul, S kiknade av skratt åt honom. Tuva tyckte Terese var otroligt intressant och rolig!
Men här är det Sixten ochTess som gosar.
Det är mysigt att vara borta får då finns det så många famnar som man kan sitta, men det är rätt mysigt och roligt att sitta hos mamma också!Det är inte lika kul att ta på sig overall och bli nedstoppad i vagnen halv tolv när man tydligen skulle gå hem - så det blev ett snabbt hejdå och en rask promenad hem!

5 kommentarer:

Blaa sa...

Nä men wow ett kort på dig i bloggen. Det är lika sällsynt som ett effektivt möte på Hälsoäventyret :)

Om oss sa...

Ett effektivt (?!) möte på Hälsoäventyret, hihi, det klart vi ska få till det! När är det du går på föräldraledig - det klart att det vore kul att hälsa på innan du försvinner för ett tag!

Blaa sa...

Hehe... nu menade jag inte att VI(du och jag) skulle ha ett effektivt möte på Hälsoäventyret. Jag menade att se dig på din blogg är lika sannolikt som att personalen på HÄ skulle ha ett effektivt möte. Har ju inte hänt på 6 år. Är du med?

Men det vore väldigt kul att träffas också. Behöver kanske inte vara så effektivt bara. Räcker väl att bara träffas eller:) Är rätt mycket nu bara på jobbet så jag vet inte när. Kanske får ta det när jag går Pappaledig som du sa. Någon gång efter nyår då.

Ha det gott så länge, Orginalet!!

Om oss sa...

hihi - det var kul!! Jag fattade inte det där riktigt, som du förstår, på din blogg med!

Jasså ni lyckas fortfarande inte få till några effektiva möten, din stackare, du som är SÅ rastlös!

Sitter här och skrattar för mig själv när jag tänker på hur jag snurrade till det! :) Men det är väl en av anledningarna till att du kallar mig orginalet! haha

Anna sa...

Vilka fina kort!