torsdag 4 februari 2010

mer snö och sjuka barn + vuxna...

Jaha, snart fredag igen och vad har hänt i veckan; snön har fortsatt att vräcka ner och vi blev inte friska som jag trodde och hoppades på. S och T har haft feber igen och har varit jätte snuviga. Vi ar varit på sjukhuset för att kolla vad det kunde vara eftersom barnens feber kommit och gått. W tyckte att det var hur spännande som helst och satt så stolt och stilla när doktorn lyssnade på hennes hjärta, hon fick tom lyssna på sitt eget hjärta med doktorns stetoskop. Men det var inte lika roligt när hon fick stick i fingret och en pinne i halsen!!

De senaste dagarna har jag och P varit krassliga och jag har haft en sån otrolig beslutsångest. Nu till helgen är det dags för den traditionella tjejhelgen. Och jag kunde bara inte bestämma om jag skulle följa med eller inte. Men idag när jag vaknade och mådde allt annat än bra, så var beslutet inte så svårt! Så just nu sitter 6 härliga tjejer på väg upp till Sälen, de kommer ha kanon kul - tänkt: massor av vuxentid, sova utan barn, dricka vin och äta god mat, prata och skratta tillsammans - och här ligger jag nedbäddad i soffan.... men det kommer fler tillfällen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh nej, vad tråkigt. Hoppas att ni alla kryar på er!

Kram
/J

Blaa sa...

Kom de fram till något med barnen då? Ebba fick pencillin och har ta i trä varit frisk sedan dess.