söndag 14 februari 2010

Skön lördag

I går, lördag, var jag och Wilma och badade på fm. Mycket skönt och kul (det var inte så många där för det härjar förkylningar lite här och var för tillfället!). P har varit på Gotland över helgen så Sixten och Tuva, som var för snuviga för bad, var hos mormor och morfar.

Efter badet gick vi hem och åt lite mat och sedan gick vi till biblioteket. Vi lånade en massa nya böcker. Det är ju kanon att man kan göra det. Vi läser varje kväll för W (och vid andra tillfällen också om hon har lust) då är det kul för alla om det blir lite variation - för alla parter. Vi lånade allt från klassiker som Törnrosa, Pippi, Nicke Nyfiken till Malins mamma gifter sig med Lisa (för övrigt en mycket bra bok).

När vi kom hem på em var jag helt slut (om Blaa läser detta så är det inte bara små barn som blir trötta av bad!)! Så vi la oss i soffan och läste böcker - allihop utom två! Vi hade också lånat några skivor, när W satt och lyssnade på dem så nickade jag till lite!

Det var en härlig dag, skönt att bara kunna ägna sig åt W och inte behöva säga: Jag ska bara mata S och T först, eller jag måste byta blöja först etc etc.

1 kommentar:

Anna sa...

Vad underbart att få lite egentid med ett barn. Kul med böcker, gudarna ska veta att variation är nödvändig - det blir ju problem när barnen kan böckerna för då inser de ju när man försöker hoppa... :-)