tisdag 16 februari 2010

Min goa Wilma

Det känns som min goa glada Wilma kommit tillbaka igen, efter ett par veckors frånvaro! Efter att hon var sjuk för ca 2 veckor sedan har det varit som hon emellanåt inte riktigt orkat med sig själv, vilket då visat sig i att hon varit allt från små sur till helt hysterik. Som när Alma och Terese var här i fredags och hon blev helt tokig för Alma tog för mycket färg när de satt och målade och det slutade med att W satt under bordet och skrek. Eller en annan dag när jag tog majs - vilket jag tydligen inte fick (!?) och hon blev skit arg! Men de senaste dagarna har hon varit en go och pigg och glad tjej (som hon brukar vara för det allra mesta)! Jag hoppas att det håller i sig!
Även om den här åldern kan innebära perioder med utbrott så är de ju himla härlig också. Och det är så kul att sitta och prata med henne. Här är några saker hon sagt den sista tiden:
En dag på dagis säger hon till mig: - Nora sitter på "frökenstolen", det får man inte.
- Nää, men det brukar nog du också göra ibland, säger jag.
- Nää, det brukar jag inte, jag brukar ligga på den!
I dag lekte hon prinsessa och kastade ut alla utklädningskläder på golvet under tiden hon letade efter den rätta klänningen att ha på sig.
- Du behöver inte kasta ut alla kläder, det blir så stökigt, säger jag.
- Ja men prinsessor har det stökigt!
Vi tittade på Super G (eller nåt) på tv och jag säger:
- Titta vad fort de åker!
- Ja, de har nog bråttom hem!
Bilderna i dag blir från hur kul W har med sina småsyskon. För även om hon häromdagen tyckte att de mest var till besvär så är det oftast så att hon inte vill att de ska sova middag, hon vill att de ska sitta i hennes knä, pussa och krama dem, leka med dem - bygga koja med dem och de ska vara inne i kojan med henne och hon tycker det är skit kul när "Mr Mangel" kryper på och över henne!



2 kommentarer:

Anna sa...

Åh vilka roliga kommentarer :-) Det är verkligen en härlig ålder just nu (bortsett från alla utbrott!). Man skulle vilja frysa tiden lite.

Underbara kort! Fantastiskt att de är still så länge att du hinner få skärpa - det är stört omöjligt med lilla E just nu :-)

Anonym sa...

Vilka härlig kort!
Kram

/J