onsdag 28 oktober 2009

beskäringskurs

Tisdag - lite kort; jag och W gjorde äpplekräm, Mats ochSan var och hälsade på. Sedan åkte jag på kurs- Beskäring av träd poch buskar. Jag anmälde mig för ett bra tag sedan för att jag ville lära mig ta hand om vår trädgård. (Om Glenn skulle läsa detta skulle han väl skratta åt mig och alla mina kurser!). I går var jag inte alls sugen på att gå på kurs men jag kom i väg i alla fall och lärde mig en hel del.

I dag, onsdag, kom mamma och Ru och hälsade på och vi var ute i trädgården och gjorde om det jag gjort fel (hoppas det inteär för sent!). Vår lärare berättade om ett skräckexemplar av hur någon hade beskurit ett äppelträd och så ser några av våra äppelträd ut! Under kursen ska vi åka hem till varandras trädgårdar och beskära. Jag hoppas verkligen att vi kommer komma till vår - men det hoppades alla, så vi får väl se!

Inga kommentarer: