söndag 4 oktober 2009

Pyssla är kul!

Jag älskar ju att pyssla och greja! När jag få chansen sätter jag mig gärna och scrapar eller gör något annat. Det ger mig energi! I veckan var det premiär för Wilma att sitta med mig och pyssla - hon tyckte det var super kul och blev så himla glad när jag gav henne saker som hon kunde använda! Det var kanske inte så avkopplande direkt, för jag var ju tvungen att hålla koll på henne hela tiden, men vi hade kul och ihop - och det är ju huvudsaken! Hon ska få en egen låda med sina "scrapsaker"! I torsdags var W ledig från dagis och vi var hos en dagiskompis och lekte.Tjejerna hade kul, bl a pysslade de med glitterlim och tuschpennor. Jag köpte likadana och i går söndag satt jag och W och pysslade lite. W tog en pennan och tryckte - och vips så var den halv full!
Mats och San kom och hälsade på. Efter ett tag åkte jag och P och handlade lite medan M och S tog hand om barnen. När vi kom tillbaka så hade konstverket växt...och växt och växt. Limhögarna var centimeter högar. W hade dessutom haft kalas och tagit fram massor av muggar och fyllt med vatten som hon körde runt i sin lära-gå-vagn!
När katten är borta...
Det syns inte så väl men glitterlim högen är säkert 5 cm hög. W har varit framme och tittat och petat på den flera gånger under dagen och undrat om den torkar, men det lär dröja - veckor innan den är torr!

2 kommentarer:

Anna sa...

Ha ha ha! Hon är härlig - visst är de sköna de små liven. I & E kör samma sak när de har barnvakt - och säger att det får de visst för mamma och pappa... Vad mysigt med pyssel - men jag tror jag avstår ett tag till :-)

Om oss sa...

Ja man måste ha stort tålamod och hög toleranströskel - och det är ju inte varje dag man har det!

Jag har skjutit på att visa och dela med mig av mina scrapsaker. Nu när jag till slut gjorde de så sa jag att vi bara gör det tillsammans, så hon inte får för sig att göra det när hon har någon kompis hemma - ve och fasa!!!