onsdag 21 oktober 2009

En liten cykelfantast!

Wilma har blivit en riktig cykelfantast. Vi köpte en beg. cykel med stödhjul för ett par månader sedan. När vi var ute med den så styrde och bromsade hon mest. På dagis har de sagt att hon gillar att cykla, men vi har inte gjort det så mycket den sista tiden. Förra torsdagen var det fint väder och P jobbade hemifrån så jag kunde lämna T och S hemma när jag skulle hämta W på dagis, då tog jag med hennes cykel. Och hon cyklade hem och tyckte det var skit kul! Hela eftermiddagen var hon och granntjejen ute och cyklade på gatan.

På fredagen var det inte alls lika kul väder, riktigt pissväder rent utav! Vi skulle gå och fika hos Terese på eftermiddagen (Johanna med barn var där också!). W ville cykla dit, det är väl en fem km eller nåt. Det är ju en bra bit och hon har ju inte cyklat så långa sträckor förrut men jag sa ja, och var beredd på att jag skulle få ställa av cykeln någonstans eller bära den.

Men den lilla tjejen cyklade hela vägen dit OCH hela vägen hem! Jag var mycket imponerad! Ibland fick jag nästan springa för att hålla jämn fart med henne. Jag småsprang och skrattade för jag hörde hur hon sprudlade av skratt ett par meter framför mig! I vår blir det till att träna utan stödhjul!

I måndags köpte P en cykelkärra, vi har pratat länge om att vi ville ha en som man kan ha som vagn också och så sprang han på en och köpte den. Vi hade tänkt att ge oss ut hela familjen under eftermiddagen med då började det regna. Typiskt. Men hoppas att vi kommer iväg snart.

Inga kommentarer: