tisdag 6 oktober 2009

stressig morgon!

VIi brukar ha det rätt lugnt och skönt på mornarna! Men inte i dag... vi sov till strax efter åtta. Om P jobbar hemifrån eller börjar senare är det en lugnt för då behöver inte S och T följa med till dagis, men så var det inte idag.
W börjar med att säga: Dagis är stängt i dag! med glad röst! Nää, säger jag. (Hon brukar säga så. Ibland brukar hon försöka med andra knep som att hon är förkyld, jätte sjuk och kan absolut inte gå till dagis.) Hon har inte riktigt kommit in i det ännu, men det känns som om det är på gång!! Lite senare pratade vi om när hon hade pip i bröstet - det var när jag gick på det andra dagis som var så roligt, det är det inte nu! Det känns inte så kul som förälder att höra, men jag pratade på hur kul hon hade när jag hämtade henne dagen innan! Och jag tror att hon har roligt när hon väl är där!
Men åter till vår lilla morgon. Det är inte kul när man måste stressa och börja dagen med att tjata. Jag försökte att undvika det så myket jag kunde! Helt plötsligt började W äta min fil (som jag aldrig han äta själv). Jag ville inte säga att hon inte fick äta eftersom det är en grej som vi verkligen vill att hon ska göra (hon är ju inte så stor i maten). Hon satt där och morslade, tror att det mest kul att fylla på med havrefras. Jag sprang fram och tillbaka, hämtade nappar, overaller, snuttefiltar, kläder osv osv. Upp och ner och hit och dit. Slog i tån i en j-a bordsskiva som ligger upp och ner i vår "klädkammare". Det gjorde j-ligt ont men hann inte göra så mycket åt saken!
På med kläder på tre barn, mig själv, kallt som 17 var det ute också! Stoppade S napp i W mun - fattade inte alls varför hon såg så frågande ut innan jag fattade vad jag höll på med! Vi brast ut i gapskratt båda två!! Tur att man kan ha lite kul mitt i all röran också!
Fort i väg till dagis, de brukar gå på utflykt på tisdagar men som tur var skulle de inte det idag för då hade de fått stått och väntat på oss! Hem igen. Hade ont i foten! Väl hemma tog jag av S och T sina overaller. Tittade ner på min fot - och den var alldeles blodig! Inte så konstig att det gjorde ont!
Nu har jag plåstrat om foten, ätit upp min fil, stoppat om S och T så nu ska jag nog pusta ut innan jag ska ta tag i alla hushållsbestyr - hemmafru som man är!!!
Ha en bra dag!!
puss & kram

2 kommentarer:

Anna sa...

Låter som du är trebarnsmor...Kul eller hur? :-) Vad gäller W:s "sjukdomar" för att slippa gå till dagis kanske det mer hör till åldern än trivseln för I kör med exakt samma sak åtminstone 2 ggr i veckan. I förra veckan hade han ont i pannan och kunde inte gå, sedan var det vatten i ögonen när vi badade, och idag bet han sig i läppen...

Men hon kommer säkert in i det snart. Hon saknar säkert Grodan men det behöver ju inte betyda att hon inte trivs på det nya. Kram

Om oss sa...

hihi! vatten i ögat kan ju vara mycket besvärande och man behöver nog läggas in ett par veckor, minst!!

När jag kommer och hämtar henne så verkar hon ha jätte kul så jag är inte så nervös att det är några problem!