måndag 19 oktober 2009

Storstädning i trädgården

I lördags jobbade P (igen!!). Jag och W cyklade till badet - mycket skönt! Sedan tog vi en sväng till Lo och He. De hade gårdsloppis! Vi köpte ett Memory, på krita. Där kom jag på att jag hade tappat min stegräknare! Tråkigt! Den gjorde mig motiverad att röra på mig lite extra! Det känns tomt när jag inte har den. På tal om röra på sig och äta så har de här första fyra dagarna varit katastof - "syndat" alla dagarna!! Skärpning!!I går var vi ute nästan hela dagen, ma och Ru var här. Mamma och W cyklade bl a tillsammans med granntjejen och hjälpte (?!) till att kratta löv. P och Ru plockade in ved och äpplen sam städade i garaget - mkt välbehövligt!!
W. letade småkryp och hittade bl a en jätte söt mask som hon satt och lekte med jätte länge, högst uppe på stegen - den såg dock lite plattare och mindre rörlig ut efter det... "Man kan bada i löven!!"

Vilken helt otrolig höst vi har haft - så himla skön!!

2 kommentarer:

Anna sa...

Låter som om helgen i M-stad varit lysande. Härligt med fint höstväder.

Om oss sa...

Ganska lik er, vad jag förstår av bloggen. Skönt med fint väder och en massa saker gjort!!