måndag 26 oktober 2009

En helg i Stockholm

I fredags förmiddags åkte jag och W till Sth och hälsade på Josefine med familj. Vi gic förbi Grodan (W gamla dagis) och sa hej lite snabbt! Sedan träffade vi Jojjan, Annica och Lovisa. Vi började med att fika i "vårt" gamla kök. Det var jätte kul att se vår gamla lägenhet som nu såg helt annorlunda ut! J visade oss runt som om vi inte hade varit där förrut. Och när på kvällen inte ville sova själv i hennes gamla rum och jag sa att men det är ju ditt gamla rum bara hon tittade sig runt i rummet och såg ut som: vad snackar hon om nu?! "Här var ju ditt rum innan vi flyttade till M-st..." "Har det puttat huset?" Försökte förklara lite mer, men då säger bara W. "Men det här är ju J rum vet du!"
Här är Lovisa, som är en kopia av sin storasyster!
Kul att se henne igen, hon har nu hunnit bli 11 mån.
Här är vi i "Stora Parken". Detta kort är taget strax innan W springer uppe på lekställningen, halkar och ramlar ner, ett fall på ca 1 och 1/2, 2 meter. Hon hamnar på ryggen och blev så klart ledsen men efter att ha suttit i mitt knä en stund så var hon uppe på benen igen! Sån tur!! Jag blev ju så klart jätte rädd när jag såg henne ramla ner!

Här pysslas det.
Två glada tjejer med varsin lördagsgodis skål! Smaskigt!
Trots att det var ett par månader sedan tjejerna träffades var det som om de var igår de träffades. De hade jätte kul tillsammans och lekte och lekte!! Här har de gjort om vardagsrumsbordet till en våningssäng.

Pyjamserna på, och snart sängdags men de leker och har kul in i det sista!
Så klart gick vi till Stora Parken på söndagen innan vi åkte hem.
Vi hade en jätte bra helg. Det var super kul att träffa alla där uppe. Jag och W hann också med att ta tunnelbanan till nyöppnade Gallerian på Liljeholmen och köpa vinterkängor till W. Helgen var anpassad efter tjejerna, att de skulle få träffas och leka, gå till parken osv. - det var väldigt skönt!

2 kommentarer:

Anna C sa...

Åh, vad mysigt ni verkar ha haft! Vad kul att de bara fann varandra utan problem också.

Tyckte det var lite kul att höra W's kommentar om "sitt" rum. Där ser man vad man tror fel om deras minne. Tyckte hon alls att det var ett dugg konstigt att de bodde "hos er"? Vad sa hon om parken? Kom hon ihåg?

OCh vad kände du när du var uppe? Saknad, eller mer att det är skönt där ni är nu?

Om oss sa...

Det var inget konstigt för henne att de bodde där. Samma sak var det när Jojjan flyttade dit, hon tyckte inte att det var något konstigt. De är ju otroligt bra på att anpassa sig. Ibland kanske vi föräldrar oroar oss alldeles för mycket när det ska ske en förändring.

W tyckte det var kul och fullt naturligt att gå till parken, det var som hon var där i går. Ville leta efter småkryp på de vanliga ställena osv.

För min del var det jätte kul att komma dit, när jag åkte igenom "centrum" satt jag och log för mig själv. Det var kul när vi var i parken och handlade osv och stötte på folk jag lärt känna där uppe. Men jag kände ingen saknad när jag åkte därifrån, jag trivs bra i Mst och tycker det bara är kanon kul att komma och hälsa på. Så det kommer vi göra fler gånger!!