torsdag 8 oktober 2009

Utmaningen

Nu har det gått en vecka sedan jag gick med i andra utmaningen för hösten. Den första bröt jag nog innan jag gick med i den. När Anna la ut en utmaning på sin blogg kände jag att jag måste ju anta den! Det är dags nu! Har inte många byxor som passar! Den första gick, som sagt inte så bra! Jag fullkomligt frossa i mig godis och chips, bara för jag började tänka på det, tror jag!

Anna har satt upp vissa regler, t ex att bara äta sötsaker (fika, glass och chips typ), dricka läsk eller alkohol två dagar i veckan. Samt springa två gånger i veckan.

Jag har lagt till godis (eftersom jag bla älskar mörk choklad!) på min lista (jag skrev att jag skulle byta ut det mot fikabröd - men erkänner att det har jag inte gjort!).

Springa vet jag att jag inte kommer i gång med nu när det är höst (springa är inte riktigt min grej). Jag har tänkt att så småningom köpa ett gymkort men nu till en början så får det bli promenader med barnvagnen. Jag har börjat använda min stegräkningare, för att bli pushad, och har som mål att gå minst 49 000 steg i veckan.

Hur har det gått då?! De tre första dagarna innehöll alla tre sötsaker och alkohol. Men efter det har det gått bättre - bara saft...men det gills väl inte....?! Jag har gått över 49 000 steg. Så jag är nöjd!

I morgon är det ny vecka, helg och besök från Stockholm! Så då kommer de där två dagarna att ryka med en gång!!

Ha en skön helg - drick och ät massor av gott - för det ska jag göra!

Kram S.

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej dig! Huvudsaken är ju att vi försöker. Att fuska lite emellanåt är ju bara mänskligt, men vetskapen om att någon annan har koll på en får i alla fall mig att skärpa mig lite extra. Jag kör mån-sön så min första vecka vara bara fyra dagar och jag fuskade tre av dem... :-)

Om oss sa...

Så tänket jag också - måndag till söndag men det kändes så tråkigt att tre av fyra dagar hade jag fuskat, så jag kom på att det låter ju bättre om det blir tre av sju....