tisdag 13 oktober 2009

Glenn och Darina på besök

På fredag eftermiddag, lagom när vi var klara med trädgårdsarbetet så kom Glenn och Darina.
De hade med sig en jätte stor, fin "trädgårdsbibel" som inflyttningspresent. Med massor av inspiration och härliga bilder. Och där kunde jag också läsa alla fel och misstag jag gjort under eftermiddagen, klippt på fel sätt och vid fel tillfälle.... ja, ja, gjort är gjort!! Vi får väl se om det finns något som lever överhuvudtaget till sommaren! Det var jätte kul att träffa dem, det var ju ett tag sedan sist! Och det var kul att se Darinas lilla kula!! På lördagen var det dags att visa upp Mariestad och solen sken och vi kunde visa upp staden från dess vackraste sida! Det blev en fika utomhus i solen på Mumma (där vi också sprang på To och Te som var barnfria på stan).
På eftermiddagen stod P vid grytona och gjorde köttgryta. Mats och San kom med massa godis. (Som jag innan jag skulle gå och lägga mig fullkomligt frossade i mig!) och stannade och åt och tittade på fotbollen.

På söndagförmiddag var det dags att ta farväl och tacka för en mycket trevlig helg!! Hoppas att vi ses snart igen!!

Inga kommentarer: