tisdag 20 oktober 2009

Mycket gjort!

I dag har jag fått massor gjort, bla för S och T varit hos ma och Ru. Först var jag och vaccinerade mig. Jag är chockad att jag gjorde det, det brukar vara en sån sak som jag skjuter upp och så blir det aldrig av - och sen är jag ju lite rädd för sprutor, jag vet hur fjantigt som helst men jag kan inte hjälpa det. Jag tillhör riskgruppen och kände att jag har varken lust att bli sjuk och samtidigt ta han om tre barn, men framför allt gjorde jag det för barnens skull. För att minska risken att de ska bli sjuka

Sedan var jag och klippte mig, mycket välbehövligt. Hem och storstädade, hann bara klart övervåningen. Men det känns skönt. Har börjat plocka på nedervåningen så imorgon ska jag fortsätta med det.

Vid två gick jag och hämtade W och vi gick till frissan, igen, nu var det hennes tur. Första gången som hon klippte sig hos frissan. Det blev helt ok, men jag tycker nog inte att det var värt de pengarna. Så jag fortsätter nog själv ett tag till. Fast W tyckte att hon var fin med två lila stjärnor sprayade i håret.

En sväng på stan och sedan gick vi till biblan och lånade nya böcker. W lånade en bok, en sångbok på finska! Det såg jag först när vi kom hem.

Jag är så himla trött (har varit det nu de sista två veckorna), har skit ont i huvudet och lite i armen också efter sprutan. Så snart ska jag gå och lägga mig och sova hela natten (det sista var så klart bara en önskedröm!).

God natt och sov gott...

2 kommentarer:

Tessan sa...

Finsk bok, hihi :-) Kanske är fina bilder ;-)
Blev inspirerad av att gå till frissan, så imorgon ska jag boka tid för klippning och slingor.
Kramar

Om oss sa...

JA det var väldigt fina bilder i den, så vi får väl sitta och titta i den. W tyckte att vi skulle lära oss finska. Det är ju också ett alternativ...

Kul med klippning och slingor!