tisdag 17 mars 2009

En helt vanlig tisdag

Jaha då var det tisdagkväll, P. sitter och spelar och W. ligger och sover. Själv sitter jag och surfar runt samtidigt som jag slötittar på tv. Jag har varit lite duktig också och lagat W. overall (resåren som man drar under fötterna, så det var inga svåra grejer!). I dag har jag varit och storhandlat och tvättat bilen - mycket välbehövligt, båda sakerna.

I går tog jag det väldigt lugnt, sov en hel del. Min plan var att jag skulle åka och storhandla idag och då vet jag att det behövs mycket vila före och efter. Jag har haft mycket sammandragningar idag och även i går, men det känns lugnt bara jag tar det lugnt. Vilket jag försöker göra men lite praktiska saker måste man ju göra också - jag vet att jag kan vila i morgon! I går hämtade jag W. på dagis strax innan tre, vi gick först till källsorteringen - W. tyckte att det var roligt att hjälpa till och slänga saker. Efter det gick vi till parken, efter en stund kom J., W. blev super glad när hon såg henne. Efter en stunds lek i parken följde jag och W. med dem hem, tjejerna fortsatte att leka och sedan fick vi middag. Mycket trevligt! När vi kom hem hade inte P. kommit hem än, han hade ett möte på jobbet. Jag förberedde W. för natten, kl. 19.00 gick vi in och läste och tio minuter senare stoppade jag om henne och sa jag godnatt, och jag tror inte att det tog lång tid innan hon somnade!! P. kom hem efter ytterligare tio minuter och vi satt i soffan och slötittade på tv, båda två mycket trötta!

I dag när jag hämtade W. på dagis var de ute, de hade varit ute i en timma ungefär men hon var sugen på att gå till stora parken, så vi gick och hämtade P. och sedan gick vi dit och var där en timma. Solen sken men det blåste ganska kallt, men det känns ändå skönt att det verkar gå åt rätt håll!!! W. var på strålande humör, vilket fortsatte hela kvällen! Den sista veckan har hon ätit bra, haft god aptit och det är härligt att se! Hon är ju en liten periodare vad gäller mat!!

Inga kommentarer: