tisdag 3 mars 2009

I går gjorde jag en del praktiska saker som tvättade och storhandlade osv. Det kändes skönt att få lite gjort men på kvällen hade jag massor av sammandragningar så idag blir det lugnare tempo.

Magen har verkligen växt den sista tiden. Som jag skrev tidigare hade jag ju gått upp 2 kilo på en vecka och magen ökat tre veckor istället för en vecka om man skulle följa min tidigare kurva. Och detta märks, jag är otyplig och har svårt att röra mig, resa mig upp från sittande eller allra svårast från huk, vända mig i sängen är också kämpigt!

I går badade Wilma och jag klippte henne efteråt, har tänkt det så länge, för hon har varit riktigt lång hårig. Jag tog en rejäl bit, säkert 6 cm. När jag klippt henne så duschade vi tillsammans, då stod hon under min mage och när jag tittade ner så såg jag henne inte!

Nu är Wilma på dagis och jag ska ta det lugn som sagt, scrappa lite kanske. Vill ju hinna komma i kapp innan det kommer fler som ska ha album!! I går hade hon varit arg och irriterad på dagis, hon har ju varit sjuk och borta från dagis så det kanske var därför. Hon var även trotsig här hemma på kvällen. Hon blir så arg men samtidgt säger hon att hon vill kramas - det är många känslor som brottas i den där lilla kroppen!! Och fler lär det väl bli när hela hennes värld ändras, från att ha fått all uppmärksamhet från mig och Patrik till att dela den med två andra!! Jag tänker mycket på hur det ska bli - men kan inte föreställa mig det på riktigt!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sofia
Nu är jag här.

Må så gott

Vi hörs

Irene

Tessan sa...

Så fin hon blev, Wilma efter "barberar-insatsen"!! Alma totalvägrar när saxen närmar sig... Idag skulle ringde Tobbe Peter Nyberg ang husen, och vi tänkte hämta nån pärm hos honom med standard-prylar. Men det fanns inte en pärm att låna, alla var utlånade. Så det verkar vara tryck på Götenehusen!!
Kram, kram

Om oss sa...

Hallå Tessan!

Jag tror inte att det är någon fara angående husen, sånt tryck är det nog inte! Jag var inne och kikade på dem förrut - kollade bl. a. priset som jag och Tobbe pratade om - och jag hade rätt! Ville bara säga det...du kan ju hälsa honom det!

Ni verkar verkligen sugna på det i alla fall!!!

Ha det gott!!!

Kram kram