tisdag 31 mars 2009

32 dagar kvar....?!?

Sitter i soffan med en stenhård mage, mycket sammandragningar - men det brukar jag ju ha...men det känns även i ryggen och ner i bäckenet. I morse trodde jag att nu vill de nog komma ut!! Men efter 2 timmars sömn och vila så kändes det bättre och lugnare. Jag hämtade W. halv tre idag och sedan gick vi till tunnelbanan och åkte en station, till Fruängen. W. pratar ofta att hon vill åka tunnelbana, så jag tänkte att vi får väl passa på innan vi flyttar... Annars är det så nära så man kan gå! Vi var bl a på biblioteket (första gången för oss) och lånade böcker. Sedan åkte vi hem igen. Åkte också rulltrappa, det är ju också en favorit hos W. som det inte finns så många av i M-st. Jag vaggade fram så sakta så sakta (som jag sa till Tessan, jag såg helt hög gravid ut....öhh,...det är ju det jag är!) men det känns ändå i hela kroppen nu i kväll. Helt otroligt, det var inte mycket jag gick! Nu blir det vila hela dagen i morgon.

I går var jag hos barmorskan och pratade förlossning, sedan var det en träff med två andra mammor som väntar tvillingar i juni. Vi fick lite information om tvillingförlossning och amning och sedan blev det en hel del prat oss blivande tvillingmammor emellan.

Inga kommentarer: