onsdag 1 april 2009

snart husägare....

Ja nu börjar det mesta falla på plats, det är inte mycket saker kvar som ska göras innan vi blir husägare! Mycket kul (paus...vilket liv det är inne magen, de har disco där inne tror jag, hela magen rör sig från olika kroppsdelar!! De är två livliga krabater!! W. tycker det är kul att känna när de sprattlar, det är roligt att det känns så tydligt att hon kan känna det!) tillbaka till husköp... det är kul men också lite overkligt. Jag trodde ju inte för några månader sedan att vi skulle flytta till M-st och än mindre att P. skulle vara den som föreslog det hela!!

Vi började kolla hus här i närheten i höstas, vi trivs jätte bra i området, med dagis och närheten att ta sig in till stan mm. Sth är ju en super mysig stad och det finns så himla mycket för barn, bara i vår närhet finns det tre jätte fina parklekar, en med massa djur. Jag kommer ihåg när jag började åka upp till Sth typ varannan helg. Då åkte jag tåg från jobbet i Vara och sedan vidare till Sth och när jag kom upp njöt jag av allt folk som jag möttes av på Centralen. Jag tyckte att det var så härligt!! Och det tycker jag fortfarande...men nu bär det av till en liten håla i Västergötland istället!! Men Sth finns kvar (med tre småbarn tror jag inte att vi skulle utnyttja stockholmslivet så mycket som vi gjort! Vi får åka och hälsa på istället...eller vem vet kanske flytta tillbaka om några år....?!) och det är massor av fördelar med den lilla hålan som jag är uppvuxen i också. Bl a ser ju huspriserna helt andra ut, vi har vänner och min familj där. Ma. och Ru. har många gånger sagt; "Tänk om ni bodde här, då kunde vi hjälpa till". Ja, så nu är det upp till bevis!! ;-)

Det ska bli så himla skönt att ha ett eget hus, att slippa kånka i trappor, att bara kunna öppna dörren för W. så hon kan leka i trädgården, tvillingarna sova i vagnen på tomten osv. Jag hade ju mycket funderingar ett tag för angående alla föränringar i hennes liv, få två små syskon, byta dagis och flytta men jag hoppas att det kommer gå bra!

Innan flyttlasset går ska småkottarna komma ut! Det är lite läskigt att se att det i dag bara är 31 dagar kvar, inom en månad är i fem i familjen. Det är helt obegripligt för mig, livet kommer bli så annorlunda. Nu har vi våra invanda rutiner men snart kommer två till som vänder upp och ner på vår vardag. Jag tycker självklart att det skall bli jätte kul och mysigt och det är väldigt spännande och få träffa de där små filurerna som lever om där inne... det är bara det att det är så svårt att förstå (men så är ju jag otroligt trög också!!)...

Nu måste jag röja lite här hemma!! Ha det så gott och njut av det härliga vårvädret - det är så underbart!! Hoppas att det håller i sig till påsk!!!

Kram S.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snart är du tillbaka på Hälsoäventyret också...

Mvh Blaa

Om oss sa...

Japp, man vet aldrig!