onsdag 22 april 2009

Jag får gråa hår...

...av den här graviditeten!!! Och det är inte bara som det känns utan även bokstavligen!! I dag när jag fönade håret så upptäckte jag två gråa hårstrån, mina första!!! Huh!!!

Genom hela graviditeten har jag fått höra och läst om att tvillinggraviditeter ofta är kortare än en vanlig graviditet så är man ju rätt inställd på att det skall bli så. Men icke då!! I dag pratade jag med en kompis och hon tyckte det var otroligt att de var kvar där inne; "trodde att de skulle komma ut tidigare för att de inte får plats!" Ja det kan man ju tro! Men de verkar trivas med att ligga där inne och knö på varandra och på mig! Wilma trivdes ju också! Gick fem dagar över tiden med henne och sedan tog det ju lång tid innan hon ville komma ut!

En sak som jag har tänkt på är att den sista tiden har varit kämpig och tung, som ni kanske har förstått av min blogg. Efter W. förlossning var det ju jobbigt ett par veckor efter - kan det inte vara så att jag har det innan nu och sedan mår bra efter förlossningen!? Det tycker jag låter rättvist!

puss & kram S.


5 kommentarer:

Anna sa...

Absolut och definitivt är det så! Det håller jag med om som ett rättvist scenario;-) Kram

Anonym sa...

det är superkul att läsa det du skriver dock inte om de gråa håren så klart, själklart kommer det att gå som en dans efter dessa två bebbar äntligen bestämmer sig för att komma ut.

Ang flytt vi ställer självklart upp och packar in säg bara till när.
Kramar

Anonym sa...

Oj jag glömde visst att skriva
KRAM
Lotta

Blaa sa...

Ja det kanske är rättvist men jag hoppas inte att det är så för våran graviditet har varit väldigt bra så här långt. Det skulle innebära att vi får ett helvete sen... :-)

Om oss sa...

Ja du Leif, min graviditet med Wilma var också bra, helt annat än den här - men sedan var det inte kul...

Men jag har massor av kompisar som haft jätte bra graviditeter OCH förlossningar, så mina rättvisetankar är inte så vetenskapligt grundade - tyvärr för min del. Jag är övertygad om att det kommer gå jätte bra för er!! Christine har ju dig som stöttar och peppar - min sambo höll ju på att svimma...fast jag kan inte skylla mitt tillstånd på honom...