lördag 11 april 2009

GLAD PÅSK!!

Vi bestämde oss för att inte åka till M-st, under de senaste dagarna har jag känt att det varit så tungt att jag inte orkade åka. Men det kändes som om jag kommer att få gå så här ett bra tag till, bebisarna verkar inte vilja komma ut, samma typ av sammandragningar sedan länge, bara att det är så tungt för ben och rygg.

Men så hände något natten till långfredag, jag fick jätte ont i ryggen och ljumskarna samt sammandragningar som gjorde ont. Jag låg vaken i flera timmar för att jag inte kunde sova, under den tiden hann jag fundera många gånger hur jag skulle göra; Ringa mamma och Ruben eller inte?! Om det sätter i gång nu så tar det ju flera timmar för dem att komma upp, Wilma hade fått vattkoppor så henne kunde vi ju inte ta med till förlossningen och alla andra vi kände hade lämnat stan...hmm...läste i boken "Vänta barn" att en förlossningen ofta startade med smärta på detta sättet och att det ofta satte igång inom ett dygn, men för omföderskor tog det ofta kortare tid... De har dessutom sagt till mig att vi inte ska vänta för länge innan vi åker in eftersom det är två.

Tidigt på morgonen bestämde jag mig för att ringa mamma och berätta hur läget var. De åkte upp, men stressade som tur var inte. Värken i ryggen och ljumskarna fortsatte under förmiddagen men sedan avtog det och allt kändes som det gjort innan! Mycket märkligt!! Jag tycker att det skulle vara mycket bra om det fanns något givet tecken så man visste att inom ett dygn då är det garanterat dags - då slapp man fundera mer!!

I dag, påskafton, åkte W. med ma och Ru hem till M-st. Hon får stanna där några dagar, så får vi se vad som händer - om det kommer ut några små filurer eller ej...

Här har det idag varit sommarvärme, jag satt ute på balkongen en stund och njöt - men det blev snabbt för varmt!!

Inga kommentarer: