söndag 19 april 2009

Så f-ing j-a gravid

känner jag mig just nu!!! Kanske inte så jätte konstigt eftersom det är just det jag är!!!

Jag är stor som ett hus, har ont i stort sett hela kroppen (inte armarna faktiskt!), är näst intill orörlig, två nätter i rad har jag sovit så himla dåligt - förrutom att jag har svårt att sova och hitta en bra sovställning så måste jag upp ch kissa stup i kvarten!! Ibland kan det vara en gång i halv timmen - och det är inte att tänka på att hålla sig - då får jag otroliga sammandragningar så jag knappt kan ta mig ut sängen och sedan är det risk att det blir en olycka istället!!! I natt när jag hade varit på toa fem gånger på 2 1/2 timme så körde mina två inneboende igång med rock´n roll, precis som de brukar göra, men i natt kände jag bara; Det här är inte kul!! Nu orkar jag inte mer, kan ni inte bara ligga stilla!!! Det är ju eg. mysigt att känna dem spattla och greja runt där inne - men just nu får de inte plats!! Jag skulle behöva ha minst tio cm längre mage, för nu trycker de på revbenen och allt annat som man kan trycka på inne! Man kan ju undra hur ofa de kickar till varandra!!


I helgen har jag också varit så där blödig som så många blir när de är gravida (jag tycker annars att humöret har varit rätt stabilt under graviditeten... förutom när jag varit för trött eller för hungrig...men annars som sagt rätt stabilt.... men om vi skulle fråga P. så skulle svaret säkert bli något helt annat...). I går kom Wilma hem efter en vecka i Mst och när jag hörde henne i dörren och fick krama om henne höll jag på att börja tjuta, det var så underbart att se henne!!!


Jag har verkligen gått ner i varv när hon varit borta. Och jag hade nästan glömt bort vilken energi det illa yrvädret har. Det tog inte lång stund innan jag kände mig helt slut! Hon var ju super glad att vara hemma och ville kramas hela tiden, hon pratade, sjöng, skuttade, ville leka, busa, dansa, hoppa mm mm hela tiden!! Puh!!


I dag, söndag, var W o P i parken på fm. Jag kände mig super trött och hade inget tålamod så jag gick och la mig och sov istället. Men på em villa jag hitta på något och vid två tiden mötte jag och W. Annica, Jossan och Lovisa utanför porten och sedan gick vi till parken. I parken träffade jag några som jag inte mött på ett tag och vi pratade en bra stund, så klart blev det en massa om min graviditet och om hur livet efteråt kommer bli, emellanåt kändes det som jag skulle börja gråta utan eg. anledning - bara det att prata om min nuvarande och kommande situation gjorde mig tjutfärdig!!


Vi var kvar i parken en stund och sedan följde jag och W med hem till Jossan. Tjejerna lekte och hade kul. Flera timmar senare var vi fem trötta tjejer. Och W som inte sovit middag ville inte alls följa med mig hem, hon blev bara ledsen och arg när jag försökte få på henne kläder! Jag kände mig kraftlös och fick värmeslag + att jag helt plötsligt (utan för varning) kände jag att tårarna brände innanför ögonlocken!! Tur att man då har förstående vänner!!


W somnade på studs när vi kom hem!! Jag sjunk ner i soffan och P kom med mat och först då kände jag att jag var jättehungrig och att det var så himla gott med mat. Sedan fick P gå ner och köpa godis, som jag bara var tvungen att ha!! Han kom upp med en gigantisk påse så nu mår jag illa......


Vilken munter text!! För att det ska bli lite mer positivt avslutar jag med en bild på två goa tjejer - det är taget för två helger sedan, tjejerna har balettkjolarna jag sytt som fina huvudbonader!!



2 kommentarer:

Tessan sa...

Gums, tänker på dig!!
Försöker förstå hur det känns att ha två fullgångna barn i magen - men det måste nog upplevas för att man ska fatta!! Å så lär det inte bli för min del!!! Om jag inte kommer på nåt sätt att lura´n, hihi...
Nu hoppas jag att de små liven vill komma ut snart så att de kan hälsa på sin mamma, pappa och storasyster!!
Vi hörs snart!
Kramar. Terése

Anonym sa...

Gumman, jag vet hur du känner och kan av den anledningen tyvärr bara trösta dig med att det blir bättre först när de kommer ut - Men det, min vän, är SNAAAARTTTTT!!!!!! Så snart att du inte kommer fatta att de redan är ute när du tänker tillbaka på den här tiden om några veckor. Ohh, vad jag är avis -vill uppleva det igen! Tänk på det, du! :-)
Kramar Anna