söndag 26 april 2009

Söndagkväll & en trött familj!

Söndagkväll och jag är dödstrött. Har i stort sett inte gjort något i helgen (i går var jag inte ens utanför dörren) - det går inte, kroppen orkar inte mer nu, jag får skit ont i ryggen och bäckenet, samt blir så trött så trött. I fredags var vi alla tre uppe i parken och hade picknick, jätte mysigt men efter den korta promenaden så värkte och skrek hela kroppen, så jag låg på soffan och tjöt och tog alvedon för att stilla smärtan lite. Lördag -jag lovade mig själv att inte göra någonting, det gick ganska bra. P. & W. var i parken på fm, på em var vi inne och lekte, jag och W satt på golvet och lekte med duplo - sedan var det kört - ont igen och soffan resten av kvällen. Jag har knappt varit ute i den underbara vädret - men det kommer ju flera sköna dagar!! Oj, det känns som jag bara klagar - det finns ju dem som har det mycket värre än mig - men det här är min verklighet och min blogg så då blir det min lilla klagomur också.

På fm i dag var W, P, Je och Jo nere vid Mälaren och matade änderna och sedan tog W och P tunnelbanan till Liljeholmen och träffade en doktor. De sista dagarna har hennes ögon runnit och kliat, de är helt svullna, näsan har också runnit och hon har nyst samt sagt att hon är trött - något hon aldrig brukar säga annars!! Vi och läkaren anar att hon är pollenallergisk så hon fick medicin. (Det här var mer akutkoll så vi får kolla upp det lite mer senare.) Efter åt de på Mc D. Wilma var så nöjd när hon kom hem, de var som en rolig utflykt hela fm.
På bilden leker W sovvila med Skrållan. Det syns lita grann att ögonen är svullna och näsan rinner.
Eftermiddagen blev mer lek med Jo och hennes familj, vi var och fikade och lekte på ett utecafé. Och nu i kväll var det en mycket mycket trött familj. Min plan nu är att äta lite och sedan krypa ner i sängen och sooova!!!!


Inga kommentarer: