torsdag 23 april 2009

Lite lyx

I tisdags kväll kände jag mig som en urvriden skurtrasa, helt slut och hade jätte ont. Jag hade ingen ork eller tålamod, när jag skulle läsa för Wilma på kvällen blev jag sur på henne för hon (enligt mig!!!) trasslade (eg. ingenting gjorde hon ingenting men som sagt mitt tålamod var obefintligt!). Så då fick jag dåligt samvete för att jag var så hemsk!

Så i går, onsdag, kände jag att jag var tvungen att ta det lugnt och låg därför på soffan i stort sett hela dagen, P. lämnade W. på morgonen, han hämtade henne sedan vid 15 och de gick till parken och lekte med Jojjan. W. följde sedan med dem hem och åt och lekte. P. kom hem till mig och vi åt japanskt och tog det lugnt. Eller jag fortsatte att ta det lugnt, P. gick ner och städade på dagis innan han gick och hämtade W. Men det var en välbehövlig lugn dag, på kvällen hade jag inte alls lika ont.


Jag hoppas Anna blir nöjd när hon läser detta. Förra hade hon en lång utläggning om hur jag var tvungen att ta det lugnt ;-) och avrådde mig att åka till Mst. Hon sa; Jag tror inte du har förstått vad du har framför dig! Och det har jag ju inte så det är helt rätt!!


I dag har jag både slappat och varit lite mer aktiv (blir ju lite rastlös av att bara ligga på sofflocket!!). Jag har fått fotvård, så nu är mina fötter lika mjuka och lena som en bebis, de har nog aldrig varit så mjuka och fina!! Se själva bara! (Och Peter om du läser detta, så förstår du att jag skärper mig när kortet tas så det inte syns vilka "mongofötter" jag har!!

Sedan gick jag till sushin och åt lunch, därefter träffade jag Annica på ett fik och vi satt ute i solen och njöt av det underbara vädret. Det var super skönt!! Jag hämtade W., vi gick till parken som vanligt och lekte med bästisen, P. kom en stund senare och idag följde Jossan, Lovisa och Jens med oss hem.

En mycket lyxig dag, fast det känns att jag varit i gång en hel del också. Har ont och svårt att sitta så nu ska jag gå och lägga mig och sova.

God natt & sov gott!

2 kommentarer:

Anna sa...

Mycket, mycket nöjd! Fortsätt nu i samma stil och gå inte och bli superwoman bara för att en dag gick i vilans tecken. Bara en fråga, hur kan man skärpa sig för att inte visa vilka mongofötter man har? Liksom, hur gör man då?

Om oss sa...

Vad menar du?! Tycker du det ser ut som jag har mongofötter på kortet?! ;-) Jo jag ska berätta hur man gör; jag spänner fötterna så de inte faller in mot mitten och ser så där konstiga ut som din man tycker att de gör!

Ha det så skönt i Italien och hälsa Nonna om vi inte hörs innan ni åker!