fredag 17 april 2009

beslutsångest o usel fantasi

Ja, vi är kvar hemma - varken på förlossningen eller i Mst! I går fick jag för mig att vi skulle åka till Mst och hämta vår lilla dotter. Främst för att ma och Ru inte skulle behöva åka upp och sedan tänkte jag att det vore kul att hitta på något och kanske kolla till huset. Men så pratade jag med Anna i förmiddags och hon tyckte absolut inte att jag skulle åka. Hon har ju erfarenhet av hur det är att vara tvillinggravid. Efter vårt samtal hade jag beslutsångest, jag var inställd på att åka och tänkte ett tag att vi skulle göra det i alla fall, men efter att ha bollat lite med ma och P. så bestämde vi oss för att inte åka ner. Ma och Ru får komma upp i morgon istället - för nu längtar jag efter min lilla goding!!!

W. ma. och Ru. var förresten i huset i går och W. sprang runt överallt och kikade, hon verkade tycka om det och sa hela tiden "Mitt hus, mitt hus!!" Det var ju tur att hon inte dissade stället!!

I dag har jag tagit det super duper lugn, jag satt ute på balkongen en stund. Jätte härligt med solen men Brassestolar är inte gjorda för att sitta i om man är höggravid så jag kunde tyvärr inte sitta och njuta så länge!! Det blev mjuka soffan istället, emellanåt med datorn i knäet - det är helt otroligt hur länge man kan sitta framför datorn utan att man eg. gör något! Jag har nu inspirerat tre personer att börja blogga. Och det är ju skit kul att följa vännernas bloggar, läsa om deras vardag och få se lite bilder!

I kväll tyckte P att jag skulle stå för matlagningen (det är ju inte så ofta det händer!). Som vanligt så var fantasi näst intill obefintlig, jag var inte sugen på något. Men så satt jag och bläddrade i den senaste Buffé som kom i dag och hittade ett recept på en pastasallad som jag lagade. När vi ätit klar sa P flera gånger saker som: "Det var väldigt gott!" "Du borde laga mat oftare, du är ju bra på det där!" "Det är ju lättare om man är två som kommer på och lagar maten - då blir det lite mer variation." Jag förstår inte riktigt vad han vill ha sagt med det...

Ha nu en skön helg!!

Kram S.




Inga kommentarer: