fredag 20 mars 2009

Nu är vagnen på plats

Så var det fredag!! Det här har hänt sedan sist: I onsdags när jag sist skrev skulle jag ju gå och vila, men det blev inte så. Kände istället att jag fick energi och gick här hemma och greja. Jag tror att det var solen som av mig extra energi!!!

På eftermiddagen var jag och P. och pratade med banken, efter det åkte vi och hämtade (skulle hämta!) vagnen, köpte också två mjukliftar, regnskydd, myggnät och lite annat. När vi kom till kassan kom P. på att han glömt sin plånbok i sin andra jackan som hängde hemma! Och på mitt konto fanns det inte tillräckligt med pengar!! Pinsamt kan man ju tycka - men vi hade inte ens vett att skämmas!!

Istället fick P. åka och hämta den igår. När W. kom hem från dagis så stod den i vardagsrummet och hon lekte och grejade med den! Jätte kul tyckte hon!! Hon trodde att bebisarna skulle ligga i packkorgarna under vagnen - där kröp hon in och la sig!!
I går var jag inne i stan, skulle eg. träffa en kompis över en lunch - men hon fick förinder, men jag åkte in ändå och uträttade några ärenden. Tog det mycket mycket lugnt! Men var ändå helt slut på kvällen. Gick och la mig 19.23 på kvällen, somnade väl en timma senare, vaknade efter ytterligare en timma och behövde gå på toa, låg sedan vaken i en timma gick till slut upp och åt lite, kände att det inte var någon idé att ligga där och vända och vrida på mig. Efter en liten stund vaknade W. och var jätte ledsen. Hon hade ont i benet, hade nog fastnat med benet mellan sängen och "stopp-brädan". P. gick in till henne men hon var otröstlig och ropade på mamma, så jag gick in efter ett tag och då kom hon till ro. Klockan var elva när jag gick ut från hennes rum, då kunde jag inte gå och lägga mig så jag satte mig och målade bokstäver som jag köpt på Panduro. Gjorde det en halv timma, la mig och läste en halv timma och sedan tog det ung. en timma innan jag somnade. Så nu på förmiddagen var jag ganska trött och har vilat.


Inga kommentarer: