tisdag 24 mars 2009


Nu har jag varit och lämnat Wilma på dagis. En stund innan vi skulle gå frågade hon om hon fick ta med sig sin larv - förra veckan hade de leksaksdag på dagis och då hade hon med sig den. "Nää", sa jag, "men du kan ta med dig din lilla hund". (En pytte liten hund som hon brukar ha i fickan och ha på vilan.) "Stora hunden", sa W. då. "Ja ok, det går bra", sa jag. Precis när vi skulle gå skulle hon hämta hunden, och det var inte det gosedjur som jag trodde utan en stor leksakshund. Hon skuttade iväg så glad och hämtade hunden och när jag sa att hon inte kunde ta med den såg jag hur besviken och ledsen hon blev. Jag tyckte så synd om henne! Tårarna rullade nedför hennes kinder. Men hon blev glad igen när vovven och Ru (kramdjuren) fick följa med istället.

Solen skiner här idag, med det blåser kallt och det ligger lite snö på marken. I helgen var det så härligt och vi trodde att våren hade kommit! I lördags var P. & W. i parken tillsammans med Jens & Josefine. Det var jätte fint väder men jag var så trött så jag låg hemma och sov. På eftermiddag kom J. J. + lillasyster Lovisa hem till oss och lekte, fikade och åt mat. Dagen avslutades med våfflor och Emil i Lönneberga i soffan. Tjejerna var trötta efter en hel lekdag tillsammans. I söndags var det fika i parken på förmiddag - super skönt!!

Inga kommentarer: