söndag 29 mars 2009

Så oootroligt trött....


Jag förstår inte hur man kan vara så trött som jag är! Mina två inneboende verkar ta all energi och ork! På vardagarmornar brukar jag och W. ha ungefär två timmar för oss själva innan jag går och lämnar henne på dagis och det räcker för att få min ork att sina. Hon är ju visserligen ett riktigt yrväder, så det är fullt upp men ändå... Det var bland annat därför som jag bad ma. & Ru. att komma hit och hålla mig sällskap när P. var i väg med jobbet, torsdag till lördag. Och också om det skulle vara så att jag behövde åka in, då ville jag inte vara själv hemma. Så det har varit kanon att haft dem här speciellt i går, lördag, när jag annars skulle ha henne själv hela dagen. Nu kunde jag vila och få avlastning. De kom i torsdags eftermiddag (och hade med sig några jätte söta omlotttröjor till bebisarna) och åkte hem idag söndag. Vi får se när det är dags att ses nästa gång!!
I fredags lämnde dem W. på dagis och sedan åkte de till Trädgårdsmässan, jag åkte till barnmorskan och började prata förlossning med henne - kanske lite sent att ta upp det nu....men i början av graviditeten sköt jag på det där med förlossning och sedan fick jag reda på att ca 50% av alla tvillinggraviditeter slutar i kejsarsnitt så då tänkte jag att det kanske löser sig utan att jag behöver ta ställning till något. Men nu går det inte att skjuta på det mer, jag behöver prata om min förra förlossning och den kommande så jag fick en ny tid hos barnmorskan nu på måndag och även en tid hos läkaren. Jag tycker det är så svårt och jag vet verkligen inte vad jag vill - vanlig förlossning eller kejsarsnitt?!? Helst inget av det - men det blir svårt...jag har förstått att storken inte kommer med små bebisar - synd!!
I fredags var P. med på besiktningen av det hus som vi lagt bud på, och det var inga större saker som behövde åtgärdas - det känns mycket bra. Nu känns det som det börjar närma sig en flytt och ett hus!! Helt overkligt men väldigt kul!!

På bilderna syns de tyger jag beställde för ett tag sedan och hämtade ut i torsdags, de var jätte härliga! Det ska bl a bli gardiner till W. rum och filtar till bebisarna. Jag trodde att det skulle bli tre filtar men det var så breda så det blir sex stycken. Jag började sy lite igår, men det blev inte så bra så jag ska göra om det. Även om det inte blev bra så är det kul att sy igen, det var ett tag sedan. Efter att vi i veckan röjde i vår klädkammare så kommer man nu åt mina sygrejer. Förut kunde man bara öppna dörren och kika in bland röran, men efter att ha burit ner julgranen och en resesäng i källaren så kommer man nu in (inte så stort ingrepp - men det ska ju göras också!!). Om vi flyttar till Huset får vi ca 90 kvm förvaringsyta - rena himmelsriket när man tänker på hur våra förvaringsutrymmen ser ut idag!!

1 kommentar:

Tessan sa...

Hej min goa vän!
Ni är så VÄLKOMNA till Mariestad!!! Vi ser fram emot att ni flyttar hit och längtar tills vi får inviga "drink-balkongen";-)
Kramar från Tessan och Tobbe