söndag 8 mars 2009

Rädd för bebis!




I dag har vi verkligen tagit det lugnt, jag har sovit massor - sov så dåligt i natt så jag var skitttrött i morse! Wilma och Patrik var i parken och lekte på förmiddagen. Det kändes först lite tråkigt att jag inte orkade hitta på något, men tröstade mig med att det kan nog vara skönt för alla, även Wilma, att ta det lugnt!

I går, lördag, jobbade P., så jag och W. hade besök av Anna, Isac och Ellen. Wilma hade verkligen sett fram emot att träffa Isac och Elvira. Hon pratade om att Isac, Elvira och Josefine var hennes bästisar. Nu var Elvira krasslig så hon var hemma med Peter, men som de andra kom och lekte med oss.

Wilma ÄLSKAR ju bebisar, så fort hon träffar någon så vill hon titta, krama och klappa. I går när Ellen satt i Wilmas stol så satte sig W. på en stol framför henne och skulle klappa henne. Då fick E. tag i hennes hår och drog till. W. blev jätte ledsen och helt chockad - att en sån liten kan göra så!?! W. pratade väldigt mycket om det efteråt! När vi hade ätit middag låg Ellen på golvet, i vanliga fall skulle Wilma varit som ett litet plåster på henne! Men nu vågade hon inte ens gå i närheten av henne!

Inga kommentarer: