torsdag 12 mars 2009




Sitter i soffa och det riktigt svider i ögonen, är så himla himla trött i dag. Men tänkte försöka hålla mig vaken ett tag till och skriva lite. I dag har det inte hänt mycket, jag har varit hos barnmorskan, hade missat tiden brukar alltid ha tid 10.30 el 11.00 - så jag var helt inställd på att jag skulle vara där 10.30 men det var 9.30! Så jag fick sitta ner & vänta, det blev en timmes och flera mamma-tidningars väntan. Barnmorskan mätte blocktryck, lyssna på hjärtanen och mätte magen (magen är nu lika stor som en mage i v. 41!) och sedan fick jag en ny tid...börjar kunna det där nu!! Fast det är ju jätte bra också att man får komma dit och se att allt flyter på.

I går var ju på ultraljud och barnen hade växt ca 700 gr. och såg ut at må bra. De följde sina kurvor och beräknades väga ca 1900 och 2100 gram. Ungefär lika mycket man föväntar sig att en enling skulle väga i samma vecka. Det känns jätte bra att de växer så bra.

Sedan skulle vi ju till banken men det ställde vi in, jag var så himla trött och hade så ont av bäckenbottenuppluckring (inte alls skönt, vill jag bara meddela!). Jag sov dåligt under natten och behövde vara hemma och sova. Efter Me & I partyt hade jag ju jätte ont i ryggen (hade flyttat lite bord och stolar, vilket jag nog inte skulle gjort!). Jag la mig tidigt och tog två tabletter, men hade svårt att somna, så efter ett tag bad jag P. massera mig, och det gjorde han - i ca 1,5 min. sedan blev han så otroligt trött och var tvungen att sova....

I går eftermiddag/kväll var vi på utbildning för blivande tvillingföräldrar. Vi var nog ca 8,10 par. Eftersom det var en sån liten grupp kom det upp många frågor och bra diskussioner. Så det var en bra föreläsning, det var mycket som jag redan hade läst om eller tänkt på men det var bra att vi båda två gick på den. P. har ju inte läst så mycket så jag tror att det var bra att han hörde sakerna från en annan person än mig.

Wilma var under tiden hos Jossan. Hon hade varit jätte glad när de kom och hämtade henne och de sa att det gått bra. När vi kom vid halv åtta och hämtade henne så höll hon på att mata och leka med J. dockor för fullt! Man såg att hon trivdes och tyckte att det var jtte kul att vara där och leka. I dag vid middagsbordet pratade vi om att tycka om andra, och vi frågade vilka som tyckte om W. och då sa hon mamma, pappa, Josefine och pappa Jens!

Lägger in kort som jag fick av Annica idag. Två små tjejer som dricker välling. Josefine ser trött ut medan Wilma har massor av energi!!






Inga kommentarer: